Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10A lader til i-Miev

Startet av wat, torsdag 05. januar 2012, klokken 21:21

« forrige - neste »

wat

Hei.

Er det noen som har funnet en rimelig 10A ladeløsning til i-Miev. Vi har en plass vi bruker en del i helgene, og der er det bare 10A kurs. Det hadde vært bra å kunne bruke i-Mieven dit i stedet for diesel-SUVen vår. Men jeg syns 8000 kroner er litt mye.

Jeg er ingen elektriker, og kan ikke lage noe sånt selv. Avhengig av å kjøpe noe ferdig.


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.434901,10.614895
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

Stjerneglis

Kanskje du kan kjøpe av en av Leaf-eierne?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

wat

Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

jkirkebo

Sitat fra: wat på torsdag 05. januar 2012, klokken 21:29
Kanskje det. Passer den til i-Miev? Hva koster den?

Ja, den passer til iMiEV. om du ikke trenger 16A kan du vel bare bytte med en Leaf-eier så får han 16A og du 10A ? Enhetene er identiske, bortsett fra strømbegrensningen.

Nye koster de vel 6800,- fra Mitsubishi for 16A, antar Nissan tar omtrent det samme for sin 10A ? Jeg har en ubrukt 10A (ok, brukt én gang), selger den gladelig for kr. 5000,- da det ser ut som jeg klarer meg fint med kun 16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joachim

Vi kan gjerne bytte. Jeg har en 10A som er <1mnd gammel :)

Edit: Så ikke bosted i profilen din, men oppdaget linken og at du ikke akkurat bor i nabolaget...

wat

Takk for tilbudet Joachim, men litt av tanken bak det var også å ha en hengende fast hjemme. Så slipper jeg å pakke den inn og ut av bagasjerommet hele tiden. Derfor tenker jeg og ha to. Da hadde det passet perfekt med en på 10A i tillegg til den jeg har i dag på 16A.

Jeg skal tenke seriøst på tilbudet ditt jkirkebo :-)


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.434821,10.614407
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

eirikw

Sitat fra: Joachim på torsdag 05. januar 2012, klokken 22:38
Vi kan gjerne bytte. Jeg har en 10A som er <1mnd gammel :)

Edit: Så ikke bosted i profilen din, men oppdaget linken og at du ikke akkurat bor i nabolaget...
jeg bytter gjerne med deg? min 16A er 3 uker gammel...

Joachim

Send meg en epost joachim1(æt)me.com, så avtaler vi :)

MARIUS_EL


Ronny

Jeg har en 10A fra en Leaf, trenger 16A dersom noen vil bytte. Ny i dag.
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

bno

#10
Har en ny 10A ladekladd (kabel) for Leaf. Noen som har Miev / Citroën C-Zero / Peugeot iOn 16A kabel som ønsker å bytte?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA