Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf slutter å lade, må startes med appen

Startet av Rio, tirsdag 07. mars 2017, klokken 23:18

« forrige - neste »

Rio

Er det noen som har vært borti noe lignende?

Nissan Leaf (2012) som enten ikke starter normallading, eller starter og så stopper kort tid etter.

Men ladingen starter igjen når man bruker appen (?), inntil den stopper på nytt.

Idéer? Noen som har opplevd noe lignende?

Forsøkt med to forskjellige ladekladder, og på forskjellige steder som har fungert før.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TorC

Ingen feilmeldinger med LeafSpy?

Og garantien er utløpt?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

vartli

Bruker du Nissan sin lader eller en annen? Hadde tilsvarende problem med lader av annet fabrikat.
E-tron 55 2021
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

nr1rayner

Har også hatt samme problem. Ved oppstart kom det opp gul varsellampe. Slå av og på var den borte.
Vet ikke hva problemet var hos meg, men det løste seg selv etter hvert.

Flere tråder om akkurat dette, men de er gamle. Det var vel noe snakk om gåent rele i DC-DC konverter eller noe deromkring i en av de trådene, som medfører bytte av hele enheten til ganske mange lapper.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sverre_E

(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Rio

DC-DC er byttet for mange år siden.

Det skjer både med Nissan-ladekladd og en annen ladekladd.

Jeg har ikke sjekket Leaf Spy, men må kanskje det.

Ladetimer er ikke aktiv. Intet gult lys.

Skal sjekke mer.

Tusen takk for svar.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sylwester

#6
Hvis den starter og stopper kan det kun være timer hvis den er på 10 barer og timeren er på 80%.

Jeg har vært borti at hvis jeg stopper lading så må jeg ha hatt bilen på før den starter igjen. Hvis f.eks. strømmen går og kommer tilbake igjen vil jeg anta at min ikke kommer til å lade noe mer, men jeg antar at den vet den er tilkoblet og kan starte lading fra app.

Har du prøvd med en annen strømkilde på en annen kurs?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Rio

Samme hjemme og samme på jobb (begge steder har ladet 100% pålitelig til nå).

Skjer også når den er f. eks. 25% ladet.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

nr1rayner

Vartli spurte om du bruker standard kladd, ikke sett svar på det.

Får du opp gul varsellampe når dette skjer? Tror det var bilde av bil med utropstegn i..
Noen feilmeldinger på ladekladden?
Den originale er visst ganske nøye på jording, men finner det lite sannsynlig at du har samme problem på forskjellige steder, som har fungert før..  ???
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Rio

Sitat fra: nr1rayner på onsdag 08. mars 2017, klokken 21:41
Vartli spurte om du bruker standard kladd, ikke sett svar på det.

Får du opp gul varsellampe når dette skjer? Tror det var bilde av bil med utropstegn i..
Noen feilmeldinger på ladekladden?
Den originale er visst ganske nøye på jording, men finner det lite sannsynlig at du har samme problem på forskjellige steder, som har fungert før..  ???

Hei,

Skrev 17:07 av en av dem var en "Nissan-ladekladd" og en annen ladekladd. :)

Ingen feilmelding, men hun som bruker bilen sa at de tre blå lysene foran blinket "rart".

Jeg tror det må være noe med laderen/kontroller i bilen - den er den eneste fellesnevneren her.


Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sylwester

Hvis kun den til høyre blinket kan det bety en hav av ting fra 12V-lading, klima er på eller at ladingen har hatt over 5 minutter med avbrudd.

Ellers så er det viktig å sikre seg at det ikke er dette hun har sett:

Timer
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Burger

Kommer den vante "beep" pause "beep beep" når man kobler til og det er ladetimer? Instruert i heimen til å lytte etter de tre pipa når hun kobler til.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

nr1rayner

Stemmer, det gjorde du  ;)

Har vært borti ustabil jording, da blinket lys i bilen normalt, men ladelampa på kladden tikket av og på.
Når jeg fikk nevnte gule varsellampe mener jeg at de blå lysene sluttet å blinke.

Så når lysene på bilen blinket rart høres det ut som ladetimer er aktivert ja.
Og i hvert fall hvis du går inn på appen og trykker "lade nå" og bilen lader normalt.

Du trykker vel Zero-knappen, så står det vel ladetimer der. Aldri aktivert på min, så tror det bare står streker. Ta gjerne et bilde av hvordan det er på din.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Rio

Mysterium oppklart!

Noen hadde vært borte i timeren, som var "på", men ute noen tid.
Den ble slått av, og nå funker den. :)

Takk for hjelpen.

Jeg målte spenningen på 12 V-batteriet mens bilen stod og varmet kupéen med strøm fra batteri, og da var det 14,5 V på 12V-batteriet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sylwester

Så da var det blinkedansen :-)
Se på displayet i det du slår av bilen. Der står det om klima- eller ladetimer er på noen sekunder før displayet går svart.
I tillegg er det en "slå av timer"-knapp på venstre side av rattet som setter igang lading uten å måtte gå i menyen. Jeg bruker timer en god del og de gangene kona skal lade og blinkedansen kommer opp har jeg vist henne det og da lader bilen uten at hun skal bli rakettforsker å manøvrere seg i de vanskelige nissan-menyene :-p
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA