Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Maks fart 128km/t på 70D lånebil

Startet av kamuflars86, mandag 06. mars 2017, klokken 23:20

« forrige - neste »

kamuflars86

Hei Teslers!

har hatt en loaner en halvannen uke..fin bil, men skulle teste den i litt fart, god akselerasjon fram til 128 km i timen, så stopper den helt opp..virker som den er strupet til at det er toppfarten.. Valet mode pluss (?).. Noen med lignende erfaring?

Counterpointer

Tesla kan begrense bilen til det de ønsker.

Chris Neumann Ruud

128 kmh virker som et rart tall, men det er ganske nøyaktig 80 mph, så det er sikkert en software-begrensing.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

kamuflars86

Syntes det var merkelig..har aldri hørt om det før. Bra vi ikke har motorvei doh..

rsomby

Ja de begrenser de på toppfart. Litt kjedelig om du får en loaner til europa-ferien. Jeg fikk beskjed om toppfartsbegrensning på en loaner 85d jeg hadde i 5 uker, men når jeg testet så klarte den fint 200+  :police:

lunitiks

Er det bare "loanere" som er kastrert slik? Jeg har aldri fått muligheten til å teste 128+ på min 70D...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cries

Sitat fra: lunitiks på onsdag 08. mars 2017, klokken 18:29
Er det bare "loanere" som er kastrert slik? Jeg har aldri fått muligheten til å teste 128+ på min 70D...

Er nok bare loanere ja, evt andre spesialtilfeller. Har selv 2015 70D, og vært oppe i 228 på autobahn, dog var det maks....

Chlangum

Husker de amerikanske demobilene som de hadde på Flesland for prøvekjøring hadde en slik begrensing. Husker ikke i hva farten var begrenset til. Var tross alt før Model S var lansert i Norge.

Representanten som var med på turen forklarte at det var en del prøvere som hadde problemer med å begrense seg (må ha vært noen østlendinger ;D) Derfor var hastighetsbegrenser lagt inn i software.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA