Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Teslabrann

Startet av Kim Kim, søndag 05. mars 2017, klokken 10:32

« forrige - neste »

Kim Kim

https://electrek.co/2017/03/04/tesla-model-s-fire-shanghai/

Foreløpig uklart om det var bilen selv eller noe i kupeen som tok fyr

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Thor2014

Imponerende antall slukkere de hadde skrapet sammen  :P

Øggen

Ser jo ut som om det he "smelta" høl i døra, må det jo ha vør varmt der iallefall.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Jejl

Aluminium smelter ved 660,32 grader. Så det trenger ikke ha vært så veldig varmt.

Cobos

Sitat fra: Jejl på søndag 05. mars 2017, klokken 19:48
Aluminium smelter ved 660,32 grader. Så det trenger ikke ha vært så veldig varmt.
Helt riktig, men det som er litt spesielt er at det ikke ser ut som det var innsiden av døra som brant. Og uten en Mg flare eller lignende ekstremt høy-temperatur greier (fyrverkeri?) er det vrient å tenne på Al. Så enten må innsiden av bilen ha brent, ellers må det ha stått en stikkflamme på døra, som utifra skadene ser mest sannsynlig ut til mitt dårlig trente øye.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Brede

Stikkflamme som i batteribrann som blir ledet ut til sidene av batteriet og opp langs siden av bilen?

Kan dette ha vært brann i en begrenset del av hovedbatteriet?

nortrahof

Dette er en P85 uten firehjulstrekk.
Lite trolig at det har startet som en batteribrann som har slukket av seg selv - uten intensiv kjøling!?

Kablene som fører traksjonsbatterispenning til DC/DC-batteriladeren, heater og A/C går på innsiden av dørterskelen på høyre side av bilen. Det kan ha vært en punktering av en av disse kablene - eller selve batteriladeren eller heateren som har feilet?
(Jeg unngår å skrive høyspenning da ingen elbiler har etter definisjonen høyspenning (1000VAC / 1500VDC)
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Lynet

Upraktisk med link som ligger bak betalingsmur :-(
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

daktari

Siden de brukte skum, betyr det at de ikke trodde batteriene var i brann? Da bruker man bare vann for å kjøle ned?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA