Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi E-tron, Jaguar i-pace eller Mercedes EQ

Startet av bmw2002, lørdag 04. mars 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

bmw2002

Har betalt depositum på Jaguar, men er interessert i å høre hva andre på forumet ville valgt og hvorfor.

La oss holde andre biler inkludert Tesla utenfor.

Espen Hugaas Andersen

Av disse tre ville jeg valgt Jaguar. Det er den eneste jeg har tro på at kommer med det første.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

MB er vel den bilen man vet minst om per nå.
Audi og Jaguar er hvertfall en del info om. Jeg tror alle disse blir skikkelige biler, bra premiumbil og godt bygd som de pleier. Ulempen blir selvsagt prisen, ingen av disse vil vel starte under 600-700 for base modell. De gjør vel som andre produsenter, begynner på toppen av næringskjeden og arbeider seg gradvis nedover med mindre og billigere modeller. Ellers er jeg enig med Espen, Jaguar virker som den mest gjennomtenkte og realistiske. De tyske har en tendens til å love mye langt frem i tid og levere lite. Mye konsepter og fremtidsvisjoner men det kan alle greie.

Counterpointer

Audi virker tregere, MB altfor langt frem så Jaguar fremstår som det første reelle alternativet.
Har ikke bestemt meg for depositum enda grunnet prisspørsmålet, hengerfeste og ikke minst manglende superchargernettverk.

Nå kommer jo 150-350 kW ladere men det er lenge til det kan matche nettverket til "de vi ikke skal nevne"

Espen Hugaas Andersen

Offisielt har vel Jaguar bare 50 kW hurtiglading. Da hjelper det lite om det skal bygges nye raske ladenettverk.

Men jeg håper at Jaguar kjøper seg inn i superladernettverket - da skal jeg vurdere å kjøpe en i-Pace.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Luftventil

Virker som skikkelig bra biler alle tre, men alle tre virker å være ganske langt frem i tid. Så jeg ville valgt den som kunne levers først.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

espenri

For Jaguar er det er igjen forespeilet en pris på ~£60k i UK, senest nå på Geneve, men ingenting offisielt enda. Til sammenligning koster tesla s strippa 60kwh £65300 i UK og 628 600NOK i norge. Hvis man gjør en direkte sammenligning tilsvarer det da at Jaguar kan forventes å få en startpris på 577 600NOK.

På Geneve blir det også sagt at at bilen er klargjort for høyere ladehastigheter:

"Jaguar has future-proofed the electrical architecture to accept higher-capacity charging than 50kW DC when such charging points become commonplace. The charging socket is situated in the car's front wing."

Kilde: http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-la-motor-show/2018-jaguar-i-pace-electric-suv-revealed-plus-exclusive-autocar
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Counterpointer

Sitat fra: espenri på torsdag 09. mars 2017, klokken 14:50
For Jaguar er det er igjen forespeilet en pris på ~£60k i UK, senest nå på Geneve, men ingenting offisielt enda. Til sammenligning koster tesla s strippa 60kwh £65300 i UK og 628 600NOK i norge. Hvis man gjør en direkte sammenligning tilsvarer det da at Jaguar kan forventes å få en startpris på 577 600NOK.
577 tusen i startpris er greit nok det, men sammenligner en med Tesla S60 som starter på 630 så ender Tesla opp med 938 tusen hvis du krysser av alt



Lurer på hva en ferdig utstyrt I-Pace  kommer på?

turfsurf

Vil tro iPace lander rundt 1 mill. Da har du en bil som er raskere en X100D, sannsynligvis har bedre kvalitet, og koster 150k mindre. Den er og mindre, har muligens litt kortere rekkevidde, og AP / selvkjøringsegenskaper + evt SW oppdateringer er ukjent. Må si den frister meg veldig, men det ser litt trangt ut i baksetet, og man vet ingen ting om SW. Q6 etron er foreløpig bare vist som 4 seter, men ser litt større ut. EQ ser ut som et luftslott, og med erfaring fra MB PHEV så er det helt uaktuelt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på torsdag 09. mars 2017, klokken 19:30
Vil tro iPace lander rundt 1 mill.
Det er jo greit som konkurrent til en X til 1,4.

Da håper jeg det går å klare seg med en basismodell til 5-600. Det er mer min prisklasse.

espenri

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 09. mars 2017, klokken 15:09
Sitat fra: espenri på torsdag 09. mars 2017, klokken 14:50
For Jaguar er det er igjen forespeilet en pris på ~£60k i UK, senest nå på Geneve, men ingenting offisielt enda. Til sammenligning koster tesla s strippa 60kwh £65300 i UK og 628 600NOK i norge. Hvis man gjør en direkte sammenligning tilsvarer det da at Jaguar kan forventes å få en startpris på 577 600NOK.
577 tusen i startpris er greit nok det, men sammenligner en med Tesla S60 som starter på 630 så ender Tesla opp med 938 tusen hvis du krysser av alt

*snip*

Lurer på hva en ferdig utstyrt I-Pace  kommer på?

Nå er det vel også sagt at den modellen som kommer vil ha 90kwh (eller var det 80kwh) batteri, 4x4, ~400hk etc, så da antar jeg at det er ekstrautstyr som kommer på toppen av den prisen...

/Espen
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA