Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Uno-X superlader?

Startet av Lynet, torsdag 02. mars 2017, klokken 17:16

« forrige - neste »

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

rr2000

Disse er nok basert på CCS standarden som både kan gi AC og DC lading. Tesla burde kunne lage en adapter til CCS på samme måte som man har Chademo adapter. Men CCS adapter finnes ikke ennå såvidt jeg vet.
P85D

Lynet

Går ikke å lade DC og AC samtidig på Tesla. Da må man ha combo port.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

GOS

Tror ikke noen mente at en skulle lade AC og DC samtidig, men derimot kunne bruke disse DC laderne på sin Tesla.

Jeg vil absolutt tro det kommer CCS adapter til Tesla på den tiden som Model 3 kommer til Europa. Og jeg tror gjerne at Model 3 utrustet med CCS og at dagens SC utrustes med en tillegskabel som har CCS slik at både nye og gamle biler kan lade. (Men fortsatt bare Tesla som kan lade)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Amoss

Sitat fra: GOS på fredag 03. mars 2017, klokken 08:23
Jeg vil absolutt tro det kommer CCS adapter til Tesla på den tiden som Model 3 kommer til Europa.

Da Elon var i Oslo i 2014 ble han spurt om dette med ett CCS adapter. Svaret gikk på (fritt etter hullkommelsen) at de ville komme til å lage det dersom det skulle vise seg å være aktuelt og protokollen slår igjennom. I dag bør vi vel kunne slå fast at CCS har slått igjennom i det minste i Europa, og i og med disse 150kWh laderne så blir dette høyst aktuelt. Så ja, forventer også at de vil komme med noe relativt raskt.


Sitat fra: GOS på fredag 03. mars 2017, klokken 08:23
Og jeg tror gjerne at Model 3 utrustet med CCS og at dagens SC utrustes med en tillegskabel som har CCS slik at både nye og gamle biler kan lade. (Men fortsatt bare Tesla som kan lade)

Selv tror jeg også at det er en stor mulighet for at Model 3 vil komme med CCS, og at det også vil komme på Model S og X etterhvert. Antar også at disse kontaktene kan gjøres kompatible med både standard CCS og Teslas superladere - i det minste her i Europa hvor vi har Type2 kontakten. Det blir litt verre i Nord-Amerika der de kjører en helt egen plugg.

... men på den annen side har jo Elon også nevnt at de etterhvert vil utstyre superladerne med CCS. Om det bare skulle gjelde Nord-Amerika og/eller Europa tror jeg ikke det ble sagt noe om.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA