Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Buddy Citi-Jet 6- høyt dunk og full stans

Startet av Minni Mus, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:35

« forrige - neste »

Minni Mus

Hei dere
Min Buddy Kewet 2006 modell som jeg har kjøpt brukt og hatt bare noen måneder. Stanset i går mens jeg kjørte. Den ga fra seg et høyt dunk og så ville den ikke gå mer. Når jeg skrur på nøkkelen lyser alt, inkl. ryggelys og radioen virker. Det eneste som ikke virker er når jeg trykker på gasspedalen for å få bilen i bevegelse, da skjer det ingenting. Den rikker seg ikke.

Bilen har stanset på samme måte flere ganger tidligere. Mens jeg har kjørt har det kommet dette dunket/smellet også har bilen stoppet. Dette har løst seg før når jeg har startet bilen på nytt igjen, da har jeg kunne kjøre videre. Men, ikke denne gangen.

I går så vi bak på motoren og så at den ene børste vaieren/ledningen var bustete og ikke hadde feste mer.

Så vi må hvertfall kjøpe nye børster.

Har noen opplev dette før? Tror dere at bilen er i orden når jeg får skiftet børster?

Vet dere hvor jeg kan kjøpe rimelige børster?

Veldig takknemlig for svar. Jeg vil så gjerne ha Buddyen på veien igjen uten at det skal koste en formue.

 

ØysteinBuddy

Hei.

Her har du hatt for dårlig kontakt på børster/kommutator. Derfor har den kuttet ved belastning.
Nå har nok motorstyringen tatt kvelden dessverre, skifte børster vil alene ikke få bilen i gang igjen.

Øystein
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Minni Mus

Hei Øystein
og takk for tilbakemelding. Jeg skjønner at jeg har litt mer å fixe enn bare børstene.

ØysteinBuddy

Ser sånn ut desverre.
Det spørs om en slik reperasjon vil være lønnsom og ny motorstyring vokser ikke på trær til disse bilene. Kanskje man er heldig å finne delebil et sted.
Lykke til :)
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Minni Mus

Tusen takk. Satser på å finne en delebil. Krysser fingrene.

gullhaar

Hei, Jeg har en Buddy Kewet. Alt tilstede med unntak av batteriet. Veit ikke så mye annet enn at batteriet ble flatt, og så kjøpte jeg bilen billig for å lage radiostyrt bil av den. Det prosjektet er lagt litt på is nå fordi jeg har fått mindre tid :) Bilen står i Trondheim. Både du og andre kan komme med bud. Den selges svært billig :)

Minni Mus

Hei
Takk for tilbud, men vi bor i oslo, så det blir litt langt unna.

Minni Mus

Bilen er fikset. Det var en sikring som vår gått, så når den ble byttet virket bilden igjen. :-)

cibietici

Hei, jeg har samme problemet , etter at jeg har ladet alle batterier en og en (batterier var flat etter vinter og Zivan gikk i safe modus), bilen starter og lader men etter hvert ved å gi gass det skjer ikke noe. Sikringer ser godt ut. Hvilken børster var sliten hos deg?

Minni Mus

Dersom du ikke får et klikk bak fra motorrommet når du skrur på tenningen er det antagelig sikringen som liggger i boksen sammen med motorkontroller som har gått.

Børstene var slitt, men ikke hovedproblemet.

cibietici

Takk for tilbakemelding. Så det ligger enda mere sikringer i tilleg til de som ligger foran passasjersetet. Alle disse sikringer er ok. Jeg skal demontere dashboard for å se om det er enda flere ved carcontroller. Tror du at det er lurt å resette likevel batteri status? Når jeg gi gass de tre eco-led  lyser bare til orange aldri til rødt. Det må være noe som skjer i CC nivå....

Minni Mus

Vet dessverre ikke, her stoppe min kompetanse. Kanskje andre kan hjelpe deg videre. Lykke til!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA