Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf manager sluttet å virke?

Startet av Småfly, onsdag 22. februar 2017, klokken 16:22

« forrige - neste »

Småfly

Flere som har fått problemer med denne appen? Sluttet plutselig å virke, har avinstallert og lastet inn på nytt også uten hell. Står ukjent feil (httpexeption : Http response 404)

magnemann

Sitat fra: Småfly på onsdag 22. februar 2017, klokken 16:22
Flere som har fått problemer med denne appen? Sluttet plutselig å virke, har avinstallert og lastet inn på nytt også uten hell. Står ukjent feil (httpexeption : Http response 404)
Mere info om det på google+ siden til appen. Tror han jobber med saken.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

gyathaar

På et eller annet tidspunkt har nissan byttet til nye urler i appen sin,
og de gamle urlene som leaf manager bruker sluttet å virke idag

Skal fikse i kveld en gang etter at jeg kommer hjem

nr1rayner

Bruk Leaf-Manager i det daglige, men ha Nissan "connect" EV som backup  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

ragwo

Sitat fra: gyathaar på onsdag 22. februar 2017, klokken 16:30
På et eller annet tidspunkt har nissan byttet til nye urler i appen sin,
og de gamle urlene som leaf manager bruker sluttet å virke idag

Skal fikse i kveld en gang etter at jeg kommer hjem
Flott! Er blitt helt og holdent avhengig av appen din. Tusen takk for at du vedlikeholder den!
Eldrid - 2013 Leaf

gyathaar

Ikke så lett å vedlikeholde den lengre.. må ta meg tid til en full omskriving :p
Bruker mange endre bibiliteker etc som ikke lengre støttes...

ragwo

Sitat fra: gyathaar på torsdag 23. februar 2017, klokken 07:21
Ikke så lett å vedlikeholde den lengre.. må ta meg tid til en full omskriving :p
Bruker mange endre bibiliteker etc som ikke lengre støttes...

Nissan fornekter seg ikke, som alltid helt ubrukelig på programvare. Takk igjen for at du tar deg tid til omskriving :)
Eldrid - 2013 Leaf

gyathaar

Sitat fra: ragwo på torsdag 23. februar 2017, klokken 08:13
Nissan fornekter seg ikke, som alltid helt ubrukelig på programvare. Takk igjen for at du tar deg tid til omskriving :)
Ikke nissans biblioteker.. men android/google apier..
Problemet er at leaf manager prosjektet ble skrevet i eclipse, som ikke lenger støttes av nyere biblioteker :p

Så må få tatt meg tid til å skrive om prosjektet til android studio prosjekt

Småfly

Håper du får fikset... Leaf manager er en helt fantastisk app i sammenligning med nissan sin  :+1:

gyathaar

jeg la ut en ny versjon i morgens...

Hvis du får 401 feilmelding etter oppgradering må du manuelt logge inn igjen

BE

Yes! da virket den igjen.

Jeg lurte på hvordan jeg skulle kunne logge in manuelt, men løsningen var altså å slette app-data. Da var alt på plass igjen slik det skal være.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

ragwo

Eldrid - 2013 Leaf

gyathaar

Sitat fra: BE på torsdag 23. februar 2017, klokken 15:09
Yes! da virket den igjen.

Jeg lurte på hvordan jeg skulle kunne logge in manuelt, men løsningen var altså å slette app-data. Da var alt på plass igjen slik det skal være.
Trykk på login knappen på oppsettssiden

Småfly

Vakkert! Takker, bukker og masse tomler opp :)

BE

Sitat fra: gyathaar på torsdag 23. februar 2017, klokken 15:56

Trykk på login knappen på oppsettssiden
Jeg testet selvsagt dette, men jeg fikk 401 feilmeldingen da også. Det ordnet seg da jeg slettet appdata og la inne brukernavn og passord på nytt. (Har ikke tuklet med det på 6 mnd, så det som sto var riktig)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA