Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Serviceintervall e-Golf, FAKTA (skriftlig eller lenke)

Startet av Crown, onsdag 22. februar 2017, klokken 10:55

« forrige - neste »

nosi1202

Sitat fra: WolfM på fredag 24. februar 2017, klokken 11:14
En liten digresjon. På min eGolf fikk jeg varsel om service etter 1 år og ca 15.000 km. Dette fikk jeg ikke til å stemme og kontaktet lokal VW forhandler. De sa det var en programeringsfeil fra fabrikken, det tok 5 min å fikse det til 2 års intervall.
Har hele tiden forstått det slik at det er 2 år første gang og deretter hvert år.
Samme her. Bil registrert i april 2019 maser om service nå. Gått 13900 km. Flott at den programmeringsfeilen fortsatt er der 2 år etter da.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

nosi1202

Fikk sletta servicegnålet, men Møller nekta for at det var en programmeringsfeil. Men det var heller ikke riktig at den skulle ha service. Litt usikker på hva som egentlig har utløst det.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Ronnyponny

Hvor eksakt skal man egentlig være med intervallet her?

Hadde min på 2 år/30.000 service 9. juni i fjor, så da holder juni i år tenker jeg.

Men hvordan er ordlyden her egentlig?

Skal den på service etter 1 år fra forrige service, eller er det årlig service som gjelder? Hvis det er årlig service som gjelder så holder det jo at jeg får den inn i år. Det hadde passet meg bra for den vil ha gått 30.000 siden sist service sånn ca i september i år.

folastuen

Sitat fra: Ronnyponny på mandag 16. mai 2022, klokken 21:01
Hvor eksakt skal man egentlig være med intervallet her?

Hadde min på 2 år/30.000 service 9. juni i fjor, så da holder juni i år tenker jeg.

Men hvordan er ordlyden her egentlig?

Skal den på service etter 1 år fra forrige service, eller er det årlig service som gjelder? Hvis det er årlig service som gjelder så holder det jo at jeg får den inn i år. Det hadde passet meg bra for den vil ha gått 30.000 siden sist service sånn ca i september i år.

Her varslet bilen om service i dashbordet ett år etter forrige service hvertfall.

Ronnyponny

Ja det er vel så enkelt som at det er 365 dager.
På min ble det lagt inn 2 år til neste service (etter første service på 30.000 km). Men det er jo som nevnt tidligere i tråden manuelt kodet, og siden jeg hadde service på NAF-verkstedet her i by'n møter jeg trolig lite velvilje fra Møller på den hvis det skulle knipe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA