Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innstengt luft i AC

Startet av Fiffik78, mandag 20. februar 2017, klokken 09:58

« forrige - neste »

Fiffik78

Bilen er nå tre år og i løpet av vinteren har det kommet skikkelig innstengt luft fra AC, merk, kun når AC er på, ikke ved vanlig lufttilførsel. Sjekket kupefilteret og det ser som nytt yt. Kjørte en AC rens fra Autoglym, men lukten ga seg ikke. Noen som kikket på selve AC enheten eller hvor i det hele tatt dreneringsrør fra denne går slik at dette kan sjekkes? Evt andre gode råd :)
Outlander PHEV 2014

Fiffik78

Om det var isboksen med eddik, x-it luftfrisker eller at jeg kjørte opp AC på høy temperatur en stund vet jeg ikke, men den gamle lukta er borte.
Outlander PHEV 2014

skarsteen

Hei, jeg har også fått vond lukt i bilen (den er ny nov. 2016). Lukter spesielt om jeg kjører lufta ned mot beina. Noen som har noen nyttige tips her?

Hva gjorde du med isboksen med eddik?

Fiffik78

Ingen suksess allikvel, kom tilbake i dag når AC står på 18-19 grader. Over 20 går det bort. Lurer på om effekten i anlegget begynner å bli dårlig, skal sjekke det på service.

Isboksen bare lot jeg stå på gulvet over natten, eddik skal være bra til å absorbere lukt. Mulig jeg bruker AC for lite om vinteren og at det blir fukt i anlegget. Men, har hatt på litt vifte i garasjen for å tørke sykkel og det var da det kom tilbake. Fuktig bil og varme virker muligens å være negativt, må eksperimentere litt.
Outlander PHEV 2014

skarsteen

Jeg har lukt også over 20 grader. Må få ryddet litt i garasjen så den kan stå inne en liten stund så får vi se om det hjelper noe. Er det noen andre med samme erfaringer?

Fiffik78

Hm, lukta kommer kun når AC ikke har vært i bruk en stund og er "kald". Når AC har gått en stund og kupetemperatur er der den skal være er lukten borte. Må være noe fukt som har stått ett sted.
Outlander PHEV 2014

Fiffik78

Må følge opp litt, fylte på 125 gram til AC anlegget og tok rens på Svendsen, løste ikke problemet. Skjønner nå at det kun kommer når resirkulering av luft kommer på. Noen som har noen ideer?
Outlander PHEV 2014

elekTrond

Sitat fra: skarsteen på mandag 27. februar 2017, klokken 19:49
Lukter spesielt om jeg kjører lufta ned mot beina. Noen som har noen nyttige tips her?
Vask føttene dine!  :-X :laugh:

Sitat fra: Fiffik78 på mandag 20. februar 2017, klokken 09:58
Noen som kikket på selve AC enheten eller hvor i det hele tatt dreneringsrør fra denne går slik at dette kan sjekkes? Evt andre gode råd :)
Hadde vond lukt i trillingen i fjor, men det ga seg heldigvis da jeg turte å bruke strøm på AC. Rakk ikke engang å skifte kull/pollenfilteret, som jeg mistenkte å være rått og muggete.

Kan det være denne tuppeluppen under varmeapparatet som er dreneringa?

mmc-manuals.ru/manuals/outlander_iii/online/Service_Manual_2013/2016/index_M1.htm
55 -HEATER, AIR CONDITIONER AND VENTILATION<PHEV>
REFRIGERANT LINE
REFRIGERANT LINE REMOVAL AND INSTALLATION
'13 Mjau

erik e

Har det samme på nyere MB innimellom . Hadde det ikke på tidligere biler. ??????  Har det ikke på I-MiEV med orginal filter.  ?????
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Fiffik78

Fikk en ny runde ozonbehandling på Svendsen kostnadsfritt og nå tror jeg faktisk problemet er løst.
Outlander PHEV 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA