Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Felger/Dekk til Opel Ampera

Startet av Ampera, mandag 20. februar 2017, klokken 08:25

« forrige - neste »

Ampera

Hei, snart så er det sommer jo, noen som har funnet noe annet enn de original felgene ?
Påvirket det rekkevidden, mer støy i 18"?
Ellers funnet ut at Goodyear UltraGrip Ice 2 (B og 67DB) har lavest motstand og støy av vinterdekk,og michelin EV dekk på sommer.(A og 72db) 

zbk

Hvilke Michelin EV dekk er det du sikter til? Håper selv at jeg kan få byttet til 16"-felger (i alle fall på vinterdekka).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Ampera

Jeg har 17" originalfelger på vinter , hadde vart fint å høre om noen testet 18" evt med smalere dekk enn 215?
Tenker på de dekka som er spes utviklet til ampera-e i 17", disse skal komme til butikkene til sommer.
Samme dekk som zoe også men da i 16"

zbk

Michelin Energy E-V, mao: http://www.michelin.no/bildekk/michelin-energy-e-v

Har vært veldig fornøyd med disse til Zoe, så om de kommer i 17" blir det ganske garantert slike ved første skifte om det er andre dekk som følger med bilen.

For vinterdekk venter jeg ennå på svar på om det er mulig å sette 16"-felger på bilen. Vil da også gå for litt smalere dekk, i så fall.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Ampera

Det er disse som kommer på Bolt så sikkert samme på Ampera-E.

zbk

#5
For Bolt står det følgende:

"Michelin® Energy™ Saver All-Season tires with Selfseal® technology offer low rolling resistance and are designed to self- seal in the event of a minor tread puncture such as a nail. The specially engineered 17-inch wheels provide enhanced stiffness to help manage noise and vibration."

Om det blir samme dekk på Ampera-e vet vi vel ikke foreløpig. I og med at det er heller uvanlig med helårsdekk i Norge er vel kanskje det litt tvilsomt.

Var en video som viste dekkene. Skal se om jeg kan spore opp den.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Ampera

Men helt sikkert at noen har jo testet 18" på ampera fint å høre hvordan dette påvirket rekkevidden :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA