Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Error 1

Startet av Magisak, søndag 19. februar 2017, klokken 16:17

« forrige - neste »

Magisak

God dag,

Min buddy fra 2006 har vært i toppform lenge nå, men nå har jeg fått opp error 1 i displayet.

Kommer en markant summelyd når jeg vrir på tenninga. Og teningsklikket er der, men den vil ikke kjøre. Batteriene er 1.5 år gamle. Noen som vet hva feilen kan være?

Tiopet

Jeg har også hatt en del error 1 siste halvår og har nå funnet ut av hvorfor min gjør det.

Den gjør det når jeg har kjørt til barnehagen, stopper, setter på håndbrekk og tar ut nøkkel.
Etter henting av barn, setter jeg nøkkel i tenning og vrir til start, da får jeg error 1.

Fant da ut at hvis jeg er for rask til å vri av nøkkel og ta den uti en fei, så hender det at trykk-låseknappen for å ta ut nøkkel spretter for langt ut.
Var bare helt tilfeldig at jeg tok ut nøkkel og satte den inn igjen at jeg oppdaget at knappen satt lengre ut en vanlig.
Har til dags dato ikke hatt noen error 1 varsler igjen siden jeg passer på at knappen sitter riktig når jeg tar ut nøkkel.
Ringebu i Gudbrandsdalen.
2007 Kewet Buddy Citi-jet 6 76.000km og suser avgårde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA