Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BYD e6

Startet av III, tirsdag 11. januar 2011, klokken 14:57

« forrige - neste »

Rossifan46

Stusser på forbruket til denne bilen, 25 kWh på 100 km er høyere enn noen andre elbiler jeg har hørt om på markedet til nå  ???

Men det er kanskje ærlige tall inkl bruk av varme/AC og uten forsiktig høyrefot?
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

Arha

Kanskje på grunn av vekta på 2,3 tonn?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

III

Ja , vekta har nok mye å si , positive er at dersom de reduserer til 50 kwh f.eks , vil nok rekkevidden komme nærmere 22-23 mil og ikke 20..
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Sitat fra: rossifan46 på onsdag 29. juni 2011, klokken 08:59
Stusser på forbruket til denne bilen, 25 kWh på 100 km er høyere enn noen andre elbiler jeg har hørt om på markedet til nå  ???

Den 700kg lettere og tregere Berlingo'en og Partneren bruker til sammenligning ca 25-30 kW/100 km, så jeg betviler ikke at dette kan stemme på en god dag.

Der har alltid vært betydelig underrapportering av forbruket på elbilene, og jeg lar meg provosere når folk oppgir et forbruk på 1 kr / milen, på f.eks gamle ( og nye ) Thinker når vi vet at de bruker godt over 2 kwt/mil de har kjørt.

Det er nok som alltid. Det kreves energi å flytte tusenvis av kilo med masse. Håper derfor at fremtidens Elbiler forblir små og lette.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på fredag 08. juli 2011, klokken 10:16
Der har alltid vært betydelig underrapportering av forbruket på elbilene, og jeg lar meg provosere når folk oppgir et forbruk på 1 kr / milen, på f.eks gamle ( og nye ) Thinker når vi vet at de bruker godt over 2 kwt/mil de har kjørt.
Ja, om man er så "uheldig" å måtte betale for strømmen. Strøm er inkludert i garasjeleien og jeg bruker garantert mindre strøm enn han som bruker motorvarmeren til å smelte snøen på garasjetaket!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

flux

BYD e6 Taxi blue covers 305+km air-con full on EVUK 2011:
http://www.youtube.com/watch?v=dAc4LlymwRQ


På tide med en egen tråd for BYD?

Lunde

Strømforbruket varierer veldig alt etter årstider og kjørstil. Forbruket pr mil i vanlige biler oppgis utfra det de faktisk har fyllt på tanken. Det er en kjent sak at en enhet bensin eller diesel har svidd av ca 20% underveis fra reservoar til drivstofftanken i selve kjøretøyet.

Min gamle TH!NK hadde ni-cd batterier på 11,5kWh en god dag. Fra stikkontakten ble det oftest rundt 15kWh og opp mot 20 en sjelden gang. Rekkevidden var oftest 80-100Km (rekorden var 126KM)

Min nye TH!NK har et ZEBRA batteri på 28,3kWh. Fra stikkontakten logger jeg ca 32-35kWh om det er helt tomt. Rekkevidden er sjelden under 160Km og ofte opp mot 200. Rekorden er 210Km, men da var det fremdeles ca 10% igjen. I tillegg var snittfarten 70 i normal trafikk. Purkekjøring kan muligens gi 250+

Skal man sammenligne direkte med vanlige bilers energiforbruk bør vi enten droppe "tapene" våre eller legge til produksjons / distribusjonstap på bensin og diesel biler.


Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

cito13

Interessen for batteriprodesenten BYDs forsøk på en elbil har vært ganske laber og denne testen forklarer at det er mange grunner for det. Enjoy!
http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blog/index.php/2013/09/06/tesla-model-s-vs-byd-e6-an-unusual-test-drive-mash-up-with-one-clear-winner/

snoemann

Veldig bra artikkel i forrige post der :) Jeg lurte veldig på hvorfor de ikke lanserte denne sterkere her i Europa, men fikk nå svaret i denne sammenlikningen. Det ser ut til at de koster nesten det samme.
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

ca119

Nå har det gått 5 år og NÅ kan man kanskje få kjøpt denne CHINA-bilen. Skal koste ca €50.000! Ser ut at den har fått litt anledes interør, men NÅ er jo Tesla 3 annonsert så da frister ikke denne noe.

http://www.grueneautos.com/2016/02/byd-e6-elektroauto-jetzt-auch-in-deutschland-und-oesterreich-erhaeltlich/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA