Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt batteri e-golf

Startet av E-golf rogaland, torsdag 16. februar 2017, klokken 14:59

« forrige - neste »

E-golf rogaland

Hei!

Ifbm 30' service av min e golf ble det oppdaget en feil med batteriet. Dette blir nå byttet på garanti, men har ytret ønske om den nye typen batteri, og er forberedt på mellomlegg for oppgradering. Har ventet på svar fra møller i to måneder,  men er usikker på om dette i det hele tatt går med tanke på de fysiske måla på battera. Noen som har kunnskap om slikt?

Trond.m

#1
Forstår godt at du ønsker nytt batteri, men jeg tror neppe det er mulig å få til. Det er helt sikkert teknisk mulig, men det forutsetter at VW har et batteribytte-program med typegodkjenning. Det har de vel ikke annonsert, og meg bekjent er det ingen leverandører som har oppgradert batterier i bilene sine. BMW har antydet at de ville tilby det da de lanserte 94 Ah utgaven i august i fjor, men hittil har de ikke tilbudt det til noen kunder. Men jeg ville forsøkt å utsette batteribytte så lenge som mulig, for det er jo uansett en gevinst forbundet med å få et helt nytt batteri. Det vil sikkert gi en bedre pris hvis du bestemmer deg for å selge bilen og kjøpe en med lenger rekkevidde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA