Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har erfaringer med KHONS ladekabler?

Startet av J@x, onsdag 15. februar 2017, klokken 12:52

« forrige - neste »

J@x

Lurer på å kjøpe denne kabelen til hjemmebruk på Hyundai Ioniq. Noen som har erfaringer å komme med eller tips til like bra og rimelig løsning som kan gi mer enn 16A?

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/khons-justerbar-10-16-32a-ladekabel-type-1?tm=ladekabler/mode-2-til-type-2
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

zbk

Har sett på den samme. Hvis electrolux leser dette, så lurer jeg på om du vet hvorfor 6,8 og 13A er utelatt som mulige innstillinger?

Synes egentlig det er fryktelig rart at ikke flere ladekabler kan stilles inn til en hvilken som helst strømstyrke mellom 6A og max? I alle fall om man har en skjerm som kan vise innstillingen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kodalse

Jeg har en KOHNS kabel for Leafen, type chuko. (6-10-14-16A)
Erfaring, noe stiv kabel mellom Chuko og strømvelgeren.
Lading har ved et par anledninger ikke ladet, noe som viste seg at jeg ikke hadde trykt den godt nok inn i Chuko festet slik at det var dårlig kontakt med jord.
Regner med at dette problemet er ikke eksisterende på CEE stikk.

Litt merkelig regulering av strømstyrken da en må riste kraftig tre ganger på kladden for at den skal gå opp til neste styrke. Den er med andre ord gyro kontrollert.
Fordelene er åpenbart at det ikke skal stikke noe ut fra kladden som kan forårsake fuktinntrengning.
Sistnevnte opplevde jeg på ChargeAMP som hadde høyere IP klassifisering.

Bruker kabelen utelukkende på tur da jeg har fast ladestasjon i garasjen.
Strengt tatt ingenting å utsette på denne, bortsett fra at kabelen kunne vært noe mykere fra støpsel.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

J@x

Sitat fra: kodalse på onsdag 15. februar 2017, klokken 13:19
Jeg har en KOHNS kabel for Leafen, type chuko. (6-10-14-16A)
Erfaring, noe stiv kabel mellom Chuko og strømvelgeren.
Lading har ved et par anledninger ikke ladet, noe som viste seg at jeg ikke hadde trykt den godt nok inn i Chuko festet slik at det var dårlig kontakt med jord.
Regner med at dette problemet er ikke eksisterende på CEE stikk.

Litt merkelig regulering av strømstyrken da en må riste kraftig tre ganger på kladden for at den skal gå opp til neste styrke. Den er med andre ord gyro kontrollert.
Fordelene er åpenbart at det ikke skal stikke noe ut fra kladden som kan forårsake fuktinntrengning.
Sistnevnte opplevde jeg på ChargeAMP som hadde høyere IP klassifisering.

Bruker kabelen utelukkende på tur da jeg har fast ladestasjon i garasjen.
Strengt tatt ingenting å utsette på denne, bortsett fra at kabelen kunne vært noe mykere fra støpsel.

Så en må riste på den for å endre strømstyrke? tungvindt når jeg hadde tenkt å skru den fast på vegg.. :o
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

J@x

2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

elektrolux

EV Institute har også disse.

http://www.ev-institute.no/index.html?submenu_id=-1

De kan sette opp egendefinerte ladestyrker, mens vi har konsentert oss om myk inntakskabel og temp sensor på våre modeller.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA