Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slik blir nye mobil-Tesla-app'en

Startet av Avh, fredag 10. februar 2017, klokken 20:19

« forrige - neste »

lunitiks

Har gjennomgått bilder og koding i råfila (iOS-appen). Ikke engang et hint om nye klimafunksjoner. Eller noen mulighet for styring av strømstyrke. Eller andre muligheter. What you see is what you get.

Så skal det komme noen ny funksjonalitet i forbindelse med 8.1 (les: julenissen), så er også ny app-update påkrevd. Ingen "dormant" funksjonalitet å finne gjemt i appen.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

satheesh.net


Nasatech

Sitat fra: lunitiks på lørdag 11. februar 2017, klokken 08:56
Har gjennomgått bilder og koding i råfila (iOS-appen). Ikke engang et hint om nye klimafunksjoner. Eller noen mulighet for styring av strømstyrke. Eller andre muligheter. What you see is what you get.

Så skal det komme noen ny funksjonalitet i forbindelse med 8.1 (les: julenissen), så er også ny app-update påkrevd. Ingen "dormant" funksjonalitet å finne gjemt i appen.

What? Var det ikke? Selv i den gamle råfila så var det funksjoner for varme i ruter osv. Merkelig om de har tatt ett skritt bakover?

krister461

Liker at klima bare er et trykk unna, og at man kan åpne garasjen selv om ladekabel er i. Ellers var det lite nytt. Hvor er widgeten som skulle komme?


Hyperstress

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 11. februar 2017, klokken 08:58
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 11. februar 2017, klokken 08:56
Garasjeåpner er vel nytt?

Nei, den har "alltid" vært der siden den ble introdusert. :)

Hehe. Utrolig at jeg ikke har fått med meg det før ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

krister461


lunitiks

Sitat fra: Nasatech på lørdag 11. februar 2017, klokken 09:05
What? Var det ikke? Selv i den gamle råfila så var det funksjoner for varme i ruter osv. Merkelig om de har tatt ett skritt bakover?

Dette er det eneste ikonet jeg er litt usikker på hva representerer. Slett ikke sikkert det er noen "knapp" heller, men bare et statisk symbol for noe. For øvrig ingen ikoner som symboliserer defrost, sete- eller rattvarme noe sted i fila.


EDIT: Ah, ser jo navnet på bildefila *facepalm*
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

MrBacardi

Synes det er et greit løft av appen, men vi får absolutt håpe at det dukker opp flere tilgjengelige API-kall framover.

MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

JorgenM

Sitat fra: Lynet på fredag 10. februar 2017, klokken 22:55

Hvis du forventer en app som kan justere Ah tror jeg det er bedre å tro på julenissen!
Men å få justert strømtrekket på ladingen (A) via appen er et stort ønske fra meg.
Vet ikke hva som er forskjell på A og Ah, men vi mener nok det samme, det er vel bare 1 slik justering i bilen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

krister461



Sitat fra: krister461 på lørdag 11. februar 2017, klokken 09:09
Liker at klima bare er et trykk unna, og at man kan åpne garasjen selv om ladekabel er i.
Den virker også en del raskere i oppstart så langt...


lunitiks

Sitat fra: JorgenM på lørdag 11. februar 2017, klokken 09:26
Sitat fra: Lynet på fredag 10. februar 2017, klokken 22:55

Hvis du forventer en app som kan justere Ah tror jeg det er bedre å tro på julenissen!
Men å få justert strømtrekket på ladingen (A) via appen er et stort ønske fra meg.
Vet ikke hva som er forskjell på A og Ah, men vi mener nok det samme, det er vel bare 1 slik justering i bilen.

Han mener A. Men det er så deilig å tenke på at det blir Ah
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

SitatDen virker også en del raskere i oppstart så langt...

Ja, men merker meg at deler av det er en illusjon. Den presenterer data fra forrige sesjon øyeblikkelig ved oppstart inntil nye hentes.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA