Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slik blir nye mobil-Tesla-app'en

Startet av Avh, fredag 10. februar 2017, klokken 20:19

« forrige - neste »

Avh

XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

spirrevipp

Hvis det er tilfelle så er det for dårlig!  >:(

Helt idiotisk hvis man ikke kan skru på sete/rattvarme fra app'en, det pluss raskere tilkobling er jo et must når man først oppgraderer app'en.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Muffinman

Hadde egentlig ikke forventet særlig mye, men hadde håpet det skulle bli mulig å justere strømtrekk fra appen i det minste. Endring av utseende, widgets og bling er ikke nyttig for meg.

JorgenM

#3
- Justering av Ah
- Pre-conditioning
- Home-link
- Setevarme (+ rattvarme for dere som har det)

:)

Hva betyr den widget-støtten egentlig?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stig O

Utrolig hvis setevarme ikke kommer. Kanskje vi skal sende Elon på en vinterferie til Røros med en Tesla og se om det hjelper
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Lynet

Sitat fra: JorgenM på fredag 10. februar 2017, klokken 21:21
- Justering av Ah
- Pre-conditioning
- Home-link
- Setevarme (+ rattvarme for dere som har det)

:)

Hva betyr den widget-støtten egentlig?

Hvis du forventer en app som kan justere Ah tror jeg det er bedre å tro på julenissen!
Men å få justert strømtrekket på ladingen (A) via appen er et stort ønske fra meg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Cirion

Fikk den nå. Kun utseende, ellers ikke noe nytt.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

lunitiks

#7
Dette var virkelig, virkelig skuffende. Hvorfor gir tesla oss høye forventninger til ny app, og så har de i realiteten bare smurt leppestift på den gamle - *ingen* nye styringsfunksjoner, kun kosmetikk.

Bah. Og de skal levere selvkjørende biler  :(  Akkurat dette var faktisk nitrist på en lørdags morgen.

Fikk plutselig lyst til å hacke meg tilgang til klimafunksjonene jeg alltid har savnet i appen


JRMW @tmc:
SitatMay God please hit Palo Alto with 5 blizzards so that Elon can think about winter
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BømloBjørn



En ting jeg likte....  Får nå opp Km og SW ver for bilen i app...

Aalsen

Har ikke lyst til å oppdatere til denne i det hele tatt. For å pirke frem latskapen, så må jeg nå inni appen, så på Controls for å se om bilen er låst. Som regel går jeg inn i appen for å sjekke om bilen låste seg etter å ha ankommet butikken etc. Da var det bare å åpne appen, så vistes det på første side.

Nei, jeg gidder ikke trykke på foben heller da bilen låser seg automatisk da jeg har kommet litt unna den. Liker bare å dobbeltsjekke med appen 8-)

Øyvind.h

Det ser du da på første side? Hengelåsen er der den?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Kanskje selve API' et må oppdateres for å muliggjøre mer funksjonalitet? I så fall må det en oppdatering på bilsiden til.

Men jeg tviler. Så vidt jeg kan se er dette bare sminke på samme fjeset. Man har ikke engang utnyttet eksisterende API fullt ut dessverre.

TorR

Sitat fra: Aalsen på lørdag 11. februar 2017, klokken 07:08
Har ikke lyst til å oppdatere til denne i det hele tatt. For å pirke frem latskapen, så må jeg nå inni appen, så på Controls for å se om bilen er låst. Som regel går jeg inn i appen for å sjekke om bilen låste seg etter å ha ankommet butikken etc. Da var det bare å åpne appen, så vistes det på første side.

Nei, jeg gidder ikke trykke på foben heller da bilen låser seg automatisk da jeg har kommet litt unna den. Liker bare å dobbeltsjekke med appen 8-)
Hehe, det er artig å lese hva andre bruker appen til. Den sjekken din hadde aldri falt meg inn å gjøre!

Håper oppdateringen vil gjøre "oppkobling" mot bilen kjappere. Med rette sikkerhetsfunksjoner på plass, bør det vel være mulig å koble sammen telefon og bil uten å gå via internett? Eller kanskje ikke...?

Øyvind.h

Liker 3D touch støtten. Trykker og holder på appen, så kommer soc og div funksjoner opp. Lite fremskritt :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

satheesh.net

Bilder fra TMX:

Det nye grensesnittet er en helt grei oppgradering fra det tre-fire år gamle grensesnittet. Etter min mening er det betydelig forbedringspotensialer her mtp funksjonalitet. Det mangler f.eks. manuell styring av Ampere, ulike varmefunksjoner (f.eks rattvarme, seter, ruter, etc), tidsstyring ifm lading, samt mer detaljert informasjon rundt bilen generelt som f.eks tripteller(e) og forbruksdata.

For alt vi vet kan det selvsagt komme mer funksjonalitet i den kommende v8.1 oppdateringen, men jeg holder ikke pusten... ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA