Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen som vet hvor mange Think City og Think Classic som ble produsert?

Startet av Marsto, fredag 10. februar 2017, klokken 13:26

« forrige - neste »

Marsto

Jeg lurer på om noen har dokumenterte tall på hvor mange biler det ble produsert som Think City og Think Classic? Kan tallene fra USA også kan oppdrives? :)
Kanskje noen vet hvor mange er i drift idag også?
Det virker som at disse bilene begynner å bli ganske sjelden ihvertfall her i Trondheim.




Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Arnie

Boka "Elbil på norsk" har et appendix med oversikt over Think-produksjon. Think Classic: 1056. Think City:2336. Opplysningsrådet for Veitrafikken har antall registrerte per dags dato, men jeg har ikke sett deres siste oversikter. Men at det har gått raskt nedover med antall Think City - de fleste har Zebra batteri - er det liten tvil om.

http://www.ofv.no/forside/


Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Marsto

Hei Arnie. Det var flott. Mange takk for opplysningene. Tenkte ikke på boka i det hele tatt. Den har jeg selvfølgelig i bokhylla.  :+1:
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Marsto

Ser også i boka at det ble kun produsert 460 biler i Norge av Think City. 1876 biler produsert i Finland hvorav bare 148 biler med Lithium batteri. Det var ganske overraskende.  :-\
Man må vel snart se på disse bilene som samlerobjekter??
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

Arnie

De er allerede samleobjekter. Ihvertfall har jeg begynt å samle. Og jeg liker Thinken så godt til småkjøring at jeg har bestemt meg for å ha en operativ Think så lenge jeg selv er kjørbar.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

Elmo

Sitat fra: Arnie på lørdag 11. februar 2017, klokken 22:03
Opplysningsrådet for Veitrafikken har antall registrerte per dags dato, men jeg har ikke sett deres siste oversikter.
Finnes en fin side med tall basert på Vegvesenets tall:  Think Classic  og Think City
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA