Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Superladere- er "real time status" virkelig "real time"?

Startet av Havebigfun, fredag 10. februar 2017, klokken 12:15

« forrige - neste »

Havebigfun

Spørsmålet er hvor "real time" Teslas visning på navigasjonen er. Er det bugs ved belegg av enkelte ladere?
Hvor mye delay er det når folk kommer- eller forlater superladeren?
For oss som kun lader på SC på langtur er det nyttig å få sett påliteligheten før vi legger ut igjen.

Post deres erfaring her- både om visningen er rikig og om den viser feil :)

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Havebigfun på fredag 10. februar 2017, klokken 12:15
Spørsmålet er hvor "real time" Teslas visning på navigasjonen er. Er det bugs ved belegg av enkelte ladere?
Hvor mye delay er det når folk kommer- eller forlater superladeren?
For oss som kun lader på SC på langtur er det nyttig å få sett påliteligheten før vi legger ut igjen.

Post deres erfaring her- både om visningen er rikig og om den viser feil :)

Den er bedre på å vise trend enn den er på å vise live-status. Var på Lier south i går (som alle dager) og den viste 2 ledige de siste 15 kilometrene inn mot lading. Når jeg kom frem så var det 3 ledige, og mens jeg var der gikk det mellom 3-0 ledige av og på med bytte ca hvert 5. minutt. Displayet viste 2 ledige for det meste kun en periode hvor den viste 1 ledig, så det kommer helt an på når den "poller" og hvor stor forsinkelse det er til det vises i bilen.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

spirrevipp

Etter en tur gjennom Danmark så synes jeg informasjonen stemte veldig bra (Randers, Hjørring), med unntak av Rødekro hvor det virker som et ladepar var merket som opptatt uansett.

Veldig glad for at denne funksjonen kom på plass, håper det kommer forbedringer / mer info etterhvert. Bare det å kunne mentalt forberede seg (og ikke minst fruen  :-X) på at her kan det bli litt venting hjelper mye.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

fonberg

Min lille erfaring er også at visningen er rimelig nøyaktig og derfor nyttig, på min Oslo-Trondheim-tur sist søndag viste navi 0-2 færre ledig enn det som var faktisk tilfelle på Nebbenes, Elverum og Alvdal.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

JorgenM

Fulgte med på dette da jeg ladet på Stjørdal i går og antall ledige oppdaterte seg 1-2 minutter etter at bilene koblet til/fra og det synes jeg er temmelig nært real time.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Lynet

Er denne funksjonen koblet ut? Får ikke noe info på bilens skjerm eller på nettsiden.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Skjøteledning

Sitat fra: Lynet på fredag 17. februar 2017, klokken 16:26
Er denne funksjonen koblet ut? Får ikke noe info på bilens skjerm eller på nettsiden.

Må trykke på superlader på skjerm da får du opp et symbol med streker over superlader info. som viser antall ladeplasser og de som er i bruk.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA