Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

4 pin blått adapter til daglig lading

Startet av Aalsen, fredag 10. februar 2017, klokken 01:41

« forrige - neste »

Aalsen

#15
Var det slik at Tesla med singel lader ikke trekker mer enn 16A, så jeg slipper å justere den ned i det hele tatt på noen av adapterne eller kablene jeg lader med, for utenom schuko?

Tenker f.eks. på komfyrstikk adapteret på 20A/25A, bilen vil ikke trekke mer enn 16A uansett? Men UMC slipper vel ikke gjennom mer enn 16A, så hvorfor blir folk bedt om å skru ned til 16A på noen av adapterne i settet som jkirkebo selger?

Prøver å forstå  :laugh:

jkirkebo

Sitat fra: Aalsen på lørdag 11. februar 2017, klokken 06:49
Var det slik at Tesla med singel lader ikke trekker mer enn 16A, så jeg slipper å justere den ned i det hele tatt på noen av adapterne eller kablene jeg lader med, for utenom schuko?

Tenker f.eks. på komfyrstikk adapteret på 20A/25A, bilen vil ikke trekke mer enn 16A uansett? Men UMC slipper vel ikke gjennom mer enn 16A, så hvorfor blir folk bedt om å skru ned til 16A på noen av adapterne i settet som jkirkebo selger?

Prøver å forstå  :laugh:

Tesla med enkeltlader er begrenset til 16A ved trefase lading. Ved 1-fase lading er begrensningen 32A. Akkurat som f.eks for nye BMW i3.

Det er kun ved bruk av komfyrpluggadapteren i settet man må skru ned manuelt. De andre adapterne går automatisk til 16A eller 32A avhengig av type adapter. Men 25A er ikke mulig å få til automatisk, dessuten er mange slike kurser sikret med 20A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA