Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Nissan Leaf Tekna 30kwh - priser/tilbud

Startet av casall, torsdag 09. februar 2017, klokken 12:49

« forrige - neste »

casall

Hei! Vurderer kjøp av en Tekna 30kwh med kampanjeprisene de har nå.
Var i kontakt med lokale forhandler og fikk dette til svar:


"Det stemmer at det er ute en kampanje på Nissan Leaf.
Når du går inn på www.nissan.no så kommer pris levert Drammen/lier opp.
Levert Sandnes så er det 10 000,-. Så Tekna med 30kwt er 269 990,- (Inkl vinterhjul og metallic lakk)
5 800,- som kommer utenom er mattesett, skvettlapper f/b, bagasjematte og understells behandling.
Hvis du og trenger mulighet for 6,6kwt ladding hos evt Fortum sin ladestasjoner som er med 32Amp så er det 7 500,- ekstra."

Er dette et greit tilbud, eller har jeg litt å gå på i forhold til pris? Syns det var dyrt å skulle betale 10.000,- for å få den til Sandnes, da vil jeg heller hente den i Drammen..

Takker for svar

BE

Med mange alternativer på markedet, for ikke å snakke om kommende modeller, er det ingenting i veien for å "prute". Det er ikke slik at det er lange ventelister på Leaf.

Fortell dem at du vil ha alt dette inkludert og vil f.eks. betale maks 10 000,- over kampanjepris ferdig på veien.

Det finnes tross alt flere alternativer, samt flere forhandlere. Så lenge du ikke er fremmed for å hente bilen andre plasser, er det jo enkelt å skaffe priser både i Bergen, Haugesund og Kristiansand. La dem få strekke seg litt for å få deg som kunde.

Lykke til!
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Lynet

Be også om å få trekt ut understellsbehandlingen. Den som blir gjort i Drammen er null verdt
En skikkelig behandling koster 4-5000.
Du kan også høre med et bilfrakterfirma hva de skal ha.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

moby666

Er ikke alle Leaf understellsbehandlet? Synes det var drøy pris på matter etc som egentlig følger med?

Kjøp bilen selv i Drammen, fin tur det for 10000 :)

casall

Takk for tilbakemeldinger. Da skal jeg nok undersøke litt mer rundt, og prøve å forhandle litt.

Over til dette med rekkevidde.
Jeg bor i Sandnes, men har mye familie hjemme i Larvik og har som regel et par turer dit i løpet av året, og Leafen blir sannsynligvis eneste bil i de nærmeste årene. Avstanden er ganske nøyaktig 40 mil. Vil jeg, basert på deres erfaring klare meg med stort sett 2 ladinger gjennom hele året dit?

Ebe

150 km på første lading, 125 km på de to neste?

Tror du kanskje nærmer deg (eller er over) grensen, spesielt om vinteren. Om du følger fartsgrensen, lite varme og liten sikkerhetsmargin så går det kanskje?

Men spørs om ikke reisen totalt sett blir mer behagelig med 3 stopp. Kanskje vil tidsbruken ikke være særlig mye lengre heller. Er vel en del 100/110-sone den strekningen?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Ioniq går lengre, men det vet du kanskje allerede? :-)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Vollis47

#7
Skal du kjøre noen ganger mellom Sandnes og Larvik ville jeg heller sett på hvor det er praktisk å stoppe for litt lading og andre ærend enn nødvendigvis kjøre lengst mulig mellom hver stopp. Men på denne strekningen er der gode lademuligheter og du bør kunne klare det med to ladestopp, kanskje bare en på sommeren. Men da er det nok ikke mye strøm igjen ved ankomst.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

EV-FTW

Sitat fra: Vollis47 på torsdag 09. februar 2017, klokken 16:36
Skal du kjøre noen ganger mellom Sandnes og Larvik ville jeg heller sett på hvor det er praktisk å stoppe for litt lading og andre ærend enn nødvendigvis kjøre lengst mulig mellom hver stopp. Men på denne strekningen er der gode lademuligheter og du bør kunne klare det med to ladestopp, kanskje bare en på sommeren. Men da er det nok ikke mye strøm igjen ved ankomst.


Hmm. Nå har jeg denne bilen selv, og vil nok si at med tanke på det er så mye motorvei fra Kristiansand til Larvik, så må du nok beregne 3 stopp vinter og 2 sommer. Du skal kjøre temmelig sparekjøring om du skal klare deg med 2 stopp vinter, og 1 stopp sommer, og er ikke sikkert du klarer det.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

casall

Takk for svar.

Har sendt ut litt mailer til ulike forhandlere og fått noe svar. Er litt forvirret med dette med ladere. Kampanjeprisen for Tekna 30kwh med metallic og vinterhjul til 259 990 levert i Lier. Hva slags kabler følger da med? Har denne støtte for 6.6kw lader? Har alle nye Leaf støtte for det, og at man bare velger om man skal ha med kabel eller ikke? Eller er det sånn at man må legge inn i bestillingen at man ønsker det, og må i tillegg anskaffe kabel. Og når bruker man egentlig en sånn kabel? Er det for å lade raskere hjemme?  Viss jeg på vei til Larvik skal stoppe å hurtiglade, trenger jeg da en egen kabel? Sorry mange sikker dumme spørsmål..

EV-FTW

Sitat fra: tanumfr på torsdag 09. februar 2017, klokken 19:18
Takk for svar.

Har sendt ut litt mailer til ulike forhandlere og fått noe svar. Er litt forvirret med dette med ladere. Kampanjeprisen for Tekna 30kwh med metallic og vinterhjul til 259 990 levert i Lier. Hva slags kabler følger da med? Har denne støtte for 6.6kw lader? Har alle nye Leaf støtte for det, og at man bare velger om man skal ha med kabel eller ikke? Eller er det sånn at man må legge inn i bestillingen at man ønsker det, og må i tillegg anskaffe kabel. Og når bruker man egentlig en sånn kabel? Er det for å lade raskere hjemme?  Viss jeg på vei til Larvik skal stoppe å hurtiglade, trenger jeg da en egen kabel? Sorry mange sikker dumme spørsmål..





Først og fremst. Ønsker du veldig skinnseter? Ellers sparer du litt på å kjøpe Nordic versjonen, som er akkurat lik Tekna, bare uten skinnseter!

Det følger med vanlig 10a lader , som er en ledning med en stor kladd på.
Denne brukes til lading hjemme/ladestolper i byen/ på hytta. Bruker god tid på å lade bilen, fort 17 timer fra 10 til 100 prosent.

Anbefaler å kjøpe ladestasjon hjemme, eller en ladekabel som kan stilles opp til 16 A .

Bilen leveres standard uten 6 kWh lader, denne må bestilles utenom.

I noen biler følger det med en ekstra ladekabel for type2 ladere. Denne er veldig grei å ha. Fulgte med i min Nordic.

Hurtiglading krever ikke ladekabel, da disse står på laderne, men du trenger en app eller brikke fra leverandør av lader. Stort sett Fortum eller GrønnKontakt. Du får normalt 1 år medlemskap i elbilforeningen når du kjøper ny bil, da får du med en ladebrikke som kan brukes hos flere leverandører.

Ellers siden du er fra Sandnes, så hold deg unna Lyse sine ladere. Disse er temmelig dyre i forhold til Fortum sine.
Kjører du langs E39 til Larvik er det Fortum og GrønnKontakt som gjelder.
Og det er kommet en mengde nye ladere, så det er bra. Du kjører uten problem fra Sandnes til Lyngdal uten å lade. Sommerstid kan du strekke den til Mandal. ( så lenge du kjører litt behersket).
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Bondeknøl

Mitt tips er å få ett tilbud på Sørlandets Bilsenter også.

leafnor

"Ødelegger" tråden litt, med Acenta info. Greit til sammenligning kanskje.
Leasingen for en Acenta på jobb går ut om ikke lenge, og ble i dag tilbudt ny Acenta, metallic med vinterhjul, 30kWt, til netto 248.990,-
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA