Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Regenerering ved fullt batteri

Startet av Crown, mandag 06. februar 2017, klokken 09:05

« forrige - neste »

Crown

Virker som Ioniqen fortsetter å regenerere selv om batteriet er fulladet. Er det noen som har hatt fullt batteri før de skulle kjøre en lang nedoverbakke og sett hva som skjer etter en stund? Får man over 100% på batteriet? :-D

På Leafen slutter regenerering å virke når batteriet er fulladet, litt irriterende å måtte bremse på "vanlig" måte de første km.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

moby666

Kjørte ned fra fjellet for et par uker siden. Ladet opp til 100% og kjørte mye nedover (800m->100m) Regenreringen sluttet litt før jeg kom helt ned. Kjørte ganske lenge etterpå med 100%, så det er tydelig at det er plass til litt mer på batteriet. Tipper det var 3-4% ekstra. Kjørte forresten da 23 mil uten å lade med full bil og rundt 0 grader, men første 15 min var kun nedover.

Crown

I grunnen ganske kult :) Kommer vel en gang en software-hack som øker rekkevidden 10% ved å utnytte batterikapasiteten fullt ut. Kan kalle det range-extender og ta 20.000 for det.  ;D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Elmo

Sitat fra: Crown på mandag 06. februar 2017, klokken 13:20
I grunnen ganske kult :) Kommer vel en gang en software-hack som øker rekkevidden 10% ved å utnytte batterikapasiteten fullt ut. Kan kalle det range-extender og ta 20.000 for det.  ;D

Og risikere ødelagte batterier innenfor garantien. NEPPE noe Hyundai begir seg inn på i alle fall.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Crown

Sitat fra: Elmo på mandag 06. februar 2017, klokken 13:43
Sitat fra: Crown på mandag 06. februar 2017, klokken 13:20
I grunnen ganske kult :) Kommer vel en gang en software-hack som øker rekkevidden 10% ved å utnytte batterikapasiteten fullt ut. Kan kalle det range-extender og ta 20.000 for det.  ;D

Og risikere ødelagte batterier innenfor garantien. NEPPE noe Hyundai begir seg inn på i alle fall.

Hehe, nå er det jo akkurat det MB har gjort med sin B-electric med "range extender". Tar ekstra betalt for funksjonen, så kan man slå det på når man trenger ekstra rekkevidde, men det står at man ikke bør bruke det for mye for da forringes batteriet. Så det var mest en spøk ;-)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA