Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye serviceplaner - dette begynner å bli dyrt!

Startet av cstromme, fredag 03. februar 2017, klokken 11:44

« forrige - neste »

cstromme

https://www.tesla.com/no_NO/support/maintenance-plans

6.600 kroner for første service på Model X? Og så henholdsvis 8.700, 5.800 og 10.300 for år 2, 3 og 4? Vanvittige priser.  :o
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jejl

Har de sluttet med 8 års avtale?
Prisen jeg betalte på 25 400,- for 8 år ser mer og mer gunstig ut. (28 000 minus 2600 i rabatt for for sent levert blått ladeadapter.)

spirrevipp

 :o

62% økning i 3-års serviceavtale for Model S xxD... ærlig talt...  :-1-:
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Øyvind.h

Lukter press på økt inntjening/dekning av reklamasjoner/garantier lang vei.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Noen filter, litt kjøle og bremseveske til mellom 6 og 10 tusen er jo helt vilt.
Med slike priser får Tesla et seriøst konkuranseproblem ift konkurrentene .
Hvordan skal dette gå i forhold til Model 3?

RonnyØ

Det er krysset av hjulstillingskontroll/justering på alle servicene. Kan prisoppgangen være at dette nå er "inkludert" i prisen?

Øyvind.h

Opprinnelig var absolutt alt inkludert. Nå inkluderes det som koster penger en gang til?
Og bør man beregne en hjulstillingsjustering hvert eneste år på biler av denne typen? Spør da jeg ikke er sikker selv...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

minim

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 05. februar 2017, klokken 10:06
Opprinnelig var absolutt alt inkludert. Nå inkluderes det som koster penger en gang til?
Og bør man beregne en hjulstillingsjustering hvert eneste år på biler av denne typen? Spør da jeg ikke er sikker selv...

Nei hjulstillingskontroll/justering årlig er helt spinnvilt. Tesla ville til og med at jeg skulle betale for justering og det ble nødvendig på en bil som ikke var et år gammel en gang. Det tyder heller på at de har oppdaget en konstruksjonsfeil på bilen som gjør at den ikke klarer å holde på hjulstillingen sin og at dette skal vi som kunder betale for.

Ja man kan sikkert slå den ut av stille om man er svært uheldig å treffer store hull i veien, kjører på fortauskanter osv, men normalt sett skal den tåle norsk bruk.
-vw multivan

Wattson

Trenger man disse servicene da? Kjørte den forrige S85D 63k km på to år uten en eneste service og fikk intet trekk ved innbytte. Da jeg kjøpte den var det nemlig ikke noe krav til service for å opprettholde garanti - har dette blitt endret nå?
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

Cowboystrekk

Elons argument om at elbiler er billigere å vedlikeholde enn fossile biler stemmer ikke lengre. Typisk Audiservice innefor garanti kan komme etter 2 år og ligge på 4k, frem til garantien utløper har mine foreldre med sin Audi med 10k årlig kjørelengde brukt ca 10k på service. Hos Tesla koster en 4-års service 9k pluss at det kan komme hjulstillingskontroll, bremser som må smøres etc. Ikke spesielt rimelig bilhold lengre foruten drivstoffutgifter :/
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

NilsG

Siste service på vår Fiesta som er gått ca 140' kom på drøyt 16.000,- i Sverige... (Bl.a bytte av registerreim)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Hodetelefoner

110.000 km. For og bakstilling like fin. P85D som blir brukt godt.
Så jeg tror ikke de har noen konstruksjonsfeil der..
80k service for litt siden. Bremser smurte de opp uten å ta betalt.
Kan være enig i at 10k er dyrt for bremseveske, pollenfilter og kjøleveske.
Men normalt har jeg byttet motorer, girkasser og bakaksel noen ganger på disse kilometerne. Røverkjøp :)
10k i året på vedlikehold av bil er 10-11 tanker med bensin på forgje bilen.
Spart inn første uken jeg eide bilen

DePe

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 11. april 2017, klokken 12:29
Elons argument om at elbiler er billigere å vedlikeholde enn fossile biler stemmer ikke lengre. Typisk Audiservice innefor garanti kan komme etter 2 år og ligge på 4k, frem til garantien utløper har mine foreldre med sin Audi med 10k årlig kjørelengde brukt ca 10k på service. Hos Tesla koster en 4-års service 9k pluss at det kan komme hjulstillingskontroll, bremser som må smøres etc. Ikke spesielt rimelig bilhold lengre foruten drivstoffutgifter :/

Med tanke på at Tesla ikke krever service for at garantien skal gjelde:

(Hvis jeg velger å ikke utføre service på min Tesla, vil det ugyldiggjøre garantien eller videresalgsgarantien?
Det anbefales på det sterkeste at du utfører service på din Tesla en gang i året eller ved hver 20.000 km (det som inntreffer først). Hvis du ikke følger denne anbefalingen, vil det ikke ha noen innvirkning på din begrensede nybil- eller bruktbilgaranti.)

Så er mye billigere enn alle andre bilmerker

geear

10k på service på en Audi hos merkeforhandler kunne jeg tenkt meg å se dokumentasjon på. Betalte nettopp nesten 5k til Møller for at de skulle ta service på e-Golfen, som blant annet innebærer å sjekke lys i hanskerom, kupé og bagasjerom, dekktrykk og andre herlige punkter. Har skippa en service, og nå var det tid for bremsevæskebytte, men allikevel..

Hjulstillingskontroll årlig er bare tull, den får Tesla ta selv om de må bytte understellsdeler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA