Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøver å sette opp car-net på ny e-golf- men mister kontakten

Startet av 445, torsdag 02. februar 2017, klokken 20:25

« forrige - neste »

445

Har kjøpt ny E-golf og skal prøve å koble opp Car net. Jeg har delt mobilnett fra IPhone.
Har registret meg på hjemmesiden, og fått koden som skal brukes til registrering inne i bilen. Så langt er det OK.

Men i det jeg går ut av bilen, så har ikke app og bil lengre kontakt med hverandre.

"Informasjon ikke tilgjengelig for øyeblikket" "status ikke tilgjengelig" ect.
Hvordan har bilen kontakt med app? Internett? Må det i såfall konstant være Internett i bilen for å kunne bruke app?

Oddaa

Samme problemet som meg kan det høres ut som. Se mitt innlegg "Virker Car-Net nå?"


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

oysts

Bilen har konstant internett uavhengig av om telefonen din er tilkoblet eller ikke. Det er et eget SIM-kort i bilen som den kommuniserer via.

Mitt største problem med car-net var at jeg prøvde å registrere meg på portalen for USA. Jeg husker ikke hele registreringsprosessen, men for min del var den veldig enkel når jeg først fant rett portal å registrere meg på :)

Oddaa

Sitat fra: oysts på fredag 03. februar 2017, klokken 09:15
Bilen har konstant internett uavhengig av om telefonen din er tilkoblet eller ikke. Det er et eget SIM-kort i bilen som den kommuniserer via.

Mitt største problem med car-net var at jeg prøvde å registrere meg på portalen for USA. Jeg husker ikke hele registreringsprosessen, men for min del var den veldig enkel når jeg først fant rett portal å registrere meg på :)

For å utdype så trenger du kun kobling via telefonen din for å få Google maps, trafikkmeldinger, vær, nyheter og sånne ting. Car-net (appstyringen) går via egen kommunikasjon som det sies her.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

SteinarSun

Sitat fra: Lene445 på torsdag 02. februar 2017, klokken 20:25
Har kjøpt ny E-golf og skal prøve å koble opp Car net. Jeg har delt mobilnett fra IPhone.
Har registret meg på hjemmesiden, og fått koden som skal brukes til registrering inne i bilen. Så langt er det OK.

Men i det jeg går ut av bilen, så har ikke app og bil lengre kontakt med hverandre.

"Informasjon ikke tilgjengelig for øyeblikket" "status ikke tilgjengelig" ect.
Hvordan har bilen kontakt med app? Internett? Må det i såfall konstant være Internett i bilen for å kunne bruke app?
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

ottcom


LJS

Snakket med Møller i dag og de kunne opplyse om at det nok en gang var problemer med en server. Jeg vet ikke om andre har problemer med Car Net i dag? Men jeg har ikke fått det til å virke hverken i går eller i dag. Han på Møller sa jeg fikk være tålmodig i noen dager....

Rart det ikke står noe her: https://www.volkswagen.no/no/infotainment-og-navigasjon/car-net/driftsmeldinger.html

Har andre en meg problemer?

Oddaa

Nå virker merkelig nok alt helt perfekt her hos meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

hans.a.jacobsen

Sitat fra: Oddaa på onsdag 08. februar 2017, klokken 18:36
Nå virker merkelig nok alt helt perfekt her hos meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og det virker ennå?

skshenke

it works fine for me. Only when the car in basement car park without signal, car net can be off online.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA