Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demobil kommet til motorforum i Stavanger

Startet av Focus, mandag 27. desember 2010, klokken 14:25

« forrige - neste »

Focus

Det er nå kommet en demobil til motorforum i Stavanger, løp og prøv.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

moso

Da venter vi i spenning på utførlig testrapport fra ekspertisen!
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Gaute

Har hørt at det er kommet en til Mitshubishi forhandler i Arendal også.
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

Baltor

Faktisk er det etter det forhandler forteller bestilt ca 30 stk i-Miev i Stavanger/Sandnes, og de første bestilte så tidlig at de får bilene sine tidlig i januar.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

elektrolux

Sitat fra: moso på mandag 27. desember 2010, klokken 16:55
Da venter vi i spenning på utførlig testrapport fra ekspertisen!


Var innom og kikket på bilen i går.

Den var ikke klargjort for prøvekjøring, men jeg fikk flyttet den 1 meter fram og tilbake.

Virker vel sammenskrudd, og den ser bedre ut enn på bildene. Fronten er superkort, og det lager utfordringer for designerene, som jeg syntes er løst på en grei måte. En liten luke/panser åpner og gir tilgang til 12V batteriet og bilens forskjellige kjemikalier. Meget hendig størrelse, med akkurat den plassen en trenger, både framme og bak, samtidig som den liten nok til å fungere i trange byer. Dette blir nok en seriøs konkurrent til Think.

Merket ingenting til blikkplatekarakteristikken som tidligere er nevnt. Tvert imot var der god lyd i dører og bakluke. Ladekabelen hadde desverre som Think en "interfaceboks" hengende på seg. Dette liker jeg svært dårlig, da det belaster stikkontaktene med vekten sin, og gjør kabelen unødvendig dyr. Fant ikke ut om bilen låser kabelen mens den lader.

Felger og dekk så spesielle ut, så det er nok ikke hyllevare hos Biltema enda desverre.

Det var montert inn en Pioneer navigasjonsradio, i dobbel din størrelse. Dermed kan den byttes ut etterhvert som den blir utdatert. En smart og framtidsrette løsning.

Girvelgeren hadde 3 kjøremodus. Drive skal i følge selgeren være uten regenerering, så et trinn med regenerering, og et tredje trinn jeg ikke fikk forklaring på. Alle trinn simulerte et slurende automatgir, og gir med det en viss luksusfølelse. Bilen beveget seg uten noen som helst lyd. Ikke engang pipingen fra motorstyringen var hørbar. Det blir spennende å prøve hvordan regenereringen er programert inn i praksis. Håper den har fartsholderfunksjon i nedoverbakker ala Think Classic.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 29. desember 2010, klokken 06:15
Fronten er superkort, og det lager utfordringer for designerene, som jeg syntes er løst på en grei måte.

Jeg leste et sted (husker ikke hvor) at fronten er så superkort for å tilpasse seg Japanske avgiftsregler. Personlig syns jeg snuta er det mest negative med hele bilen.
Samme sted stod det at iOn og C-Zero blir 10-15cm lenger i fronten, uten at jeg har klart å se det på bildene.

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Baltor

Jeg gjorde som Elektrolux og tok en titt på i-Miev i dag. En kan bli overasket av den korte fronten, men også bredden er mindre enn det en forventer. Bredde er 1475 mm, mot foreksempel en Think som er 1658. Sporvidden er 1310 foran og 1270 bak.
Jeg tror Elmo har rett i at dette har sammenheng med japanske regler for skatt, biler under 1500mm bredde slipper etter det jeg har hørt luksusskatt.
God plass i alle setene, men framsetene har for korte og lave sitteputer etter europeisk standard.

Da vi åpnet bak fikk jeg følelsen av at dette hadde jeg sett før. Under en luke som er festet med 4 vingemutre ligger motoren og 2 større enheter, omtrent som i Buddy. Tror disse "klossene" er varmeapparet og AC. Motorstyring og dc-dc ligger etter det jeg tror i kassa under sammen med batteriet. (88 celler i 22 moduler)

Jeg fikk med en fyldig norsk brosjyre, men ingen kunne svare på effekten i det vannbaserte elektriske varmeapparatet..
Enig med Elektrolux i at standardladekabelen med boks på er et minus, noe som  gjør det ekstra dumt er at tilførselkabelen er svært kort, boksen blir hengende i støpselet, den kan ikke legges under bilen som på Think. I følge forhandler er kabelen dessuten svært dyr. (20.000,- håper det er feil)
På venstre side er det en helt lik luke for ChaDemo 50kW lading.

Brosjyren advarer om at ladetiden kan bli lengre i kaldt vær. Det blir spennende å få testet ut kjørelengde og ladetid i norsk vinter :)

På plussiden:
God plass til 4 voksne og bagasje.
Mitsubishi kvalitet, 5 år/100.000km garanti, og 3 år med MAP 24/7 veitjeneste!

De 3 modes-ene på gearvelgeren er
D-normal regenerering (drive)
B-kraftigere regenerering for utforbakker (brake)
C-svakere regenerering (comfort)
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

elektrolux

På både denne bilen og på Think er der plass under panseret til boksen, og en kan koble om slik at en kan bruke ladeluken til en vanlig skjøteledning.

Kan være en ide' når kabelen koster 20K. Blir nok et yndet tyveriobjekt ala airbag var.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

God ide, dette burde de tilby i det norske markedet, så kan heller de som har andre forskrifter slite med løs interfaceboks. Mitsubishi bør iallefall kunne sette på en lengre kabel mellom støpsel og intefaceboks, den det er bilde av i brosjyren er bare ca 50cm :(
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA