Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidderekord på 24-kwh Leaf

Startet av nr1rayner, torsdag 26. januar 2017, klokken 14:04

« forrige - neste »

nr1rayner

Er det noen som vet om noen rekord på Leafen?
Youtube-video av en som visstnok har klart 220km med trilling..

Har lenge vudert å ta en tur, men ikke blitt enda, kanskje skal man omsider få gjort noe av det.
Helst burde man jo følge TeslaBjørns fotspor og dratt til Danmark, men p...ern heller om jeg kjører dit fra Trondheim for å sette en rekord  :P

Dere fra Trondheims-regionen må gjerne komme med tips om rute!  :police:
Vurderer foreløpig Klett-Selva-Valset og retur.
Hastigheten blir vel 50 km/t etter speedo, altså ca 45..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kaiat

Du får myse litt her: http://mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=27&t=7022&p=154572

Det er en der som hevder at han har klart 300 km med en 24 kWh-Leaf, men det var neppe med piggdekk på norske veier. ;)

nr1rayner

Oh shit, han kjørte i 10-15 mph, altså 16-24 km/t. 10,5 timer kjøretid!
Info jeg har funnet er ca 40 mer effektivt.
Nå vil jeg ikke akkurat si at 40-50 er normalt å kjøre i lengden, men skal man tusle rundt i 15-20 har man da sykkel  8)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

hexachordia

Testet i sommer mellom Drøbak og Son på lite trafikkert vei med gjennomsnittshastighet. Da var forbruket nede i 1kw/mil. Det ville kunne gitt 20 mil rekkevidde. I realiteten er slik kjøring lite interessant, men viser hvordan de beregner NEDC-rekkevidden. EPA er visst ganske realistisl
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

nr1rayner

Mangler vel noe på snitthastigheten din, et tall  ;)
Tja, i det daglige er det jo lite interessant, men det kan absolutt være av interesse på lengre tur, vel, ikke å ligge i 20, men 40-50..
Ikke veldig godt utbygd ladenettverk enda.
Hadde en tur i sommer der det var 12-13 mil uten noen form for lademulighet..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

hexachordia

Husket ikke på kilometeren, men ca 45 km/t. Stort sett 50-grense. Lå an til å greie ca 16 mil gjennom Hallingdal på sommeren. Mest 60-sone. Usikker på om det er noen forskjell i motorstyring på 2015-modell og min 2. Gen 2013-modell mht rekkevidde
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

nr1rayner

#6
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26711.msg492109.html#msg492109
Her er den turen min, 91% til 14%, 122km, stort sett 50-60 km/t og ca 200kg last i bilen.
Skulle da tilsi ca 160km 100-0%.
Det var vel da ca +10C og lett regn på den turen.
Etter det skulle jeg tro at 199km er oppnåelig, med mindre last og lavere fart.

Gikk så pent for seg den turen din ja hexa..

Da kan jeg overhodet ikke begripe at noen skulle kunne klare 300km, på flat vei.. Med mindre man dytter bilen mesteparten av tiden da, det kan vel kanskje forklare den lave farten han snakket om  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Myrvang

Rekorden min er 161 km, fra Kolbu på Toten til Bødalen i Røyken. Motorvei fra Minnesund til Asker, men rolig tempo og bak en bobil fra Oslo til Asker.Kom hjem med --- på batteri og kilometergjetteren, men ikke skilpadde.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA