Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bug-report

Startet av Emil Nyström, torsdag 26. januar 2017, klokken 07:55

« forrige - neste »

400VDC

Sitat fra: jornhd på fredag 10. februar 2017, klokken 22:43
Nå har jeg lagt meg til vane og skru av antispinn når jeg skal kjøre. Antispinn tillater absolutt null hjulspinn før den slår inn, og gjør bilen ubrukelig på glatta. Kan også være direkte farlig ved utkjøring i kryss når den plutselig bare dreper motorkraften.
De siste dagene har det vært blank is i gata vår, og med antispinn på kommer bilen omtrent ikke av flekken. Skrur jeg av så akselerer den som bare det.
Har også en VW Sharan, og den tillater en del hjulspinn før elektronikken slår inn, så den fungerer veldig mye bedre på glatta. Håper dette kan omprogrammeres på Ioniq. Vil si det går under kategorien bug.
Helt enig! Jeg synes dette er et stort problem. Bilen er superfølsom for spinning og det gjør at den ikke kommer seg frem i det hele tatt når det er litt vanskelige forhold og så må man begynne å fomle etter den knappen for å slå av automatikken. Her burde det vært en mulighet for rett og slett kunne justert følsomheten. Det er forresten ille på Leaf også men ikke riktig så galt som for Ioniq...
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Yoak

Ble litt sjokkert første gang jeg skulle kjenne på vinteregenskapene og bilen bare "døde" i oppoverbakken.
Skrudde av antispinn og det gikk helt greit. Den er altfor følsom. Begynt å skru den av jeg også

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA