Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

10 mil ekstra til høsten

Startet av Stikkkontakt, mandag 23. januar 2017, klokken 19:49

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Selger hos  BMW bekreftet at i3 vil få ytterligere 10 mil (NEDC) rekkevidde til høsten. Ble veldig usikker på om jeg skal beholde Opel Ampera-e som jeg får på forsommeren eller om jeg skal gå for i3. Med 400 km har også i3 mer enn nok rekkevidde og i tillegg har den en x-faktor med gøyale kjøreegenskaper.
Spennende å se hva endringer BMW gjør utvendig. På batterifronten er det vel opogradering til Samsung SDI sine 120ah celler. Da er batteriet i tilfelle dobbelt så stort som det opprinnelige.

JorgenM

Er vel den som er facelift det. Endringer i fronten samt bakenden + 30% ekstra rekkevidde. Ellers lite info foreløpig. Skal visstnok presenteres i Frankfurt i september og kommer nok i salg rimelig kjapt etter det.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Strøm Tycoon

Tenker akkurat som deg, men det er mulig vi kommer til å beholde Ampera-E fram til levering av FL i3. Nå som vi er midt i vinteren, er jeg litt glad jeg ikke falt for fristelsen av en 94Ah, men holder ut til en 120Ah som så godt som 100% dekker våre behov.

Ampera-E regner jeg som et lettsolgt objekt når tiden er inne.

Klykken

Moro med i3, helt til høst og vinter kommer med mørke og dårlig sikt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

Henter ny 94Ah i dag  :). Tenker at den rekkevidden er tilstrekkelig for den bruken i3 er laget for i dag. Men jeg ønsker velkommen en eventuell 400 km facelift til høsten som bør kunne være litt mer praktisk (eks. mulighet for takstativ, bedre fjernlys, seter, hjuldimensjon etc. )Men fortsatt er det vel bare på ryktestadiet ?

KapteinLefso

Ser vel ingen grunn til å endre hjuldimensjon, det har jo vist seg å fungere veldig bra slik jeg ser det. Mer plass i bilen, mindre luftmotstand, mindre følsom for vann i vegen, bra grep på snø osv.

Fjernlys, ja de kan de godt fikse. De originale kan jo best beskrives som defekt. Blir imidlertid grei nok når man putter i noen greie LED-pærer.

Setene er jo grei nok synes jeg, men kunne godt fått noen med litt mer sidestøtte.
2017 BMW i3

mlello

Jeg er også enig i at hjuldimensjonen fungerer bra. Imponerende stabil på bar asfalt til å være piggfrie smale dekk. Gir jo lite hjulstøy også. Er ganske sikker på at i3 er stillere innvendig enn en 3 serie. Iallfall opp til 100 da vinduene slipper inn litt støy.

Bedre langlys og løsning på ryggekamera er det jeg ville ha endret. Og bedre android integrasjon.

Klykken

Android er ikke integrert i noen av BMWs systemer uansett bil. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Stikkkontakt

Sitat fra: Klykken på tirsdag 24. januar 2017, klokken 11:05
Android er ikke integrert i noen av BMWs systemer uansett bil. :)

Jo. Nye 7-serie har blant annet Spotify-integrasjon med Android.

mlello

Ja, 7ern har jo tilogmed Samsung tablet i baksetet.

Men tar gjerne andriod støtte på hele modellsegmentet! :)

Stikkkontakt

Sitat fra: mlello på tirsdag 24. januar 2017, klokken 12:20
Ja, 7ern har jo tilogmed Samsung tablet i baksetet.

Men tar gjerne andriod støtte på hele modellsegmentet! :)

Får håpe dette er mulig å fikse med SW.

Olemann

120Ah betyr det da netto ca 38 kwh, siden dobbelt så stort som 1. gen?  Skjønner ikke at den kan gi 400km når Ampera med 60kwh gir 500 km. Alt etter NEDC. Så mye mindre effektiv er vel neppe Ampera.

I praksis bruker min i3 nå på vinter på mixed kjøring/temp/snø/varme ca 1.8 kw/mil, altså gir den ca 10 mil. Betyr vel at i3 i gen 3 gir ca 20 mil under samme forhold.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 23. januar 2017, klokken 19:49
Selger hos  BMW bekreftet at i3 vil få ytterligere 10 mil (NEDC) rekkevidde til høsten. Ble veldig usikker på om jeg skal beholde Opel Ampera-e som jeg får på forsommeren eller om jeg skal gå for i3. Med 400 km har også i3 mer enn nok rekkevidde og i tillegg har den en x-faktor med gøyale kjøreegenskaper.
Spennende å se hva endringer BMW gjør utvendig. På batterifronten er det vel opogradering til Samsung SDI sine 120ah celler. Da er batteriet i tilfelle dobbelt så stort som det opprinnelige.

Ingeniøren

Sitat fra: KapteinLefso på tirsdag 24. januar 2017, klokken 08:54
Ser vel ingen grunn til å endre hjuldimensjon, det har jo vist seg å fungere veldig bra slik jeg ser det. Mer plass i bilen, mindre luftmotstand, mindre følsom for vann i vegen, bra grep på snø osv.

Fjernlys, ja de kan de godt fikse. De originale kan jo best beskrives som defekt. Blir imidlertid grei nok når man putter i noen greie LED-pærer.

Setene er jo grei nok synes jeg, men kunne godt fått noen med litt mer sidestøtte.

Jo, dette har vi hørt mange ganger og flere har sagt de skal legge ut bevis på hvor mye bedre det blir med LED, men så blir det stille..... ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

KapteinLefso

Jeg har skiftet til LED, men har aldri sagt at jeg skal ligge ut bevis for hvor mye bedre det ble. Da hadde jeg måttet bytte pærer på nytt for å få tatt bilde. Det gidder jeg ikke.

Eventuelt kan du vipse meg noen penger, så skal jeg gjøre den jobben for deg :)

Om ikke så kan velge å tro på meg når jeg sier at lyset ble vesentlig bedre. Lyset utvilsomt lengre, matcher fargen til nærlys og lyser bedre ut mot sidene. Med bedre fokus ville de nok lyst enda lengre. Jeg kan også ligge ut link til pærene jeg har om ønskelig.
2017 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA