Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakkamera , evigt beskidt

Startet av JCBX, lørdag 21. januar 2017, klokken 13:14

« forrige - neste »

JCBX

Hej alle

Er der ingen som finder det annoying med beskidt bakkamera


Og er kommet op med en løsning som kan afhjælpe det


Mvh
JCBX



Thor2014

Bruker tommelen når jeg går bak bilen, men det hjelper egentlig lite når du skal rygge etter 15 minutter på våt vei.

Cirion

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 21. januar 2017, klokken 18:23
Bruker tommelen når jeg går bak bilen, men det hjelper egentlig lite når du skal rygge etter 15 minutter på våt vei.
Funker fint om du gjør det rett  før du skal rygge...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Thor2014

Sitat fra: Cirion på lørdag 21. januar 2017, klokken 19:25
Sitat fra: Thor2014 på lørdag 21. januar 2017, klokken 18:23
Bruker tommelen når jeg går bak bilen, men det hjelper egentlig lite når du skal rygge etter 15 minutter på våt vei.
Funker fint om du gjør det rett  før du skal rygge...

stefse

E-Golf i snart 2 år nå og aldri trengt å pusse av linsa til ryggekameraet.  Dette burde Tesla jaggumeg få til. 8)
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

JCBX

Sitat fra: stefse på lørdag 21. januar 2017, klokken 20:10
E-Golf i snart 2 år nå og aldri trengt å pusse av linsa til ryggekameraet.  Dette burde Tesla jaggumeg få til. 8)


Kom med lidt billeder af Golf-eeeeen så vi kan se hvordan det kan være det sidder i læ for skidt

Arath

Tror e-golfen har ryggekamera gjemt bak emblemet.
Vipper fram når det skal brukes.
Vet Volkswagen har det på andre modeller hvertfall.

pwb

#9
Sitat fra: Arath på søndag 22. januar 2017, klokken 07:15
Tror e-golfen har ryggekamera gjemt bak emblemet.
Vipper fram når det skal brukes.
Vet Volkswagen har det på andre modeller hvertfall.

Jepp


https://www.youtube.com/watch?v=9zxdXmCp-Kk

stefse

http://www.automoblog.net/2015/07/08/2015-vw-golf-sportwagen-tdi-review/gsw-15-0019-dig-3000x1948/#main

Snedig sak som fungerer som åpning for bagasjerommet til vanlig. Man kan dog ikke åpne bagasjerommet når kameraet er felt ut. Det er sjeldent noe problem da man som regel sitter i bilen når reversen er innkoblet.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Cobos

Jeg personlig vil ikke bytte muligheten til å ha ryggekameraet aktivt under kjøring mot den lille ulempen det er å bruke et tørkepapir en gang i blant. Ikke minst når det er idioter som skal ligge oppi bakenden din er det veldig kjekt å kunne lese skiltet deres.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

GOS

Sitat fra: Cobos på søndag 22. januar 2017, klokken 13:54
Jeg personlig vil ikke bytte muligheten til å ha ryggekameraet aktivt under kjøring mot den lille ulempen det er å bruke et tørkepapir en gang i blant. Ikke minst når det er idioter som skal ligge oppi bakenden din er det veldig kjekt å kunne lese skiltet deres.

Cobos

Du må ha vanvittig godt syn om du klarer å lese skiltet på de som ligger bak deg i det fisheye objektivet som er på Tesla'en. Det må være om den ligger 1-2 meter bak deg eller noe slikt.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

spirrevipp

Ja takk begge deler sier nå jeg... hva med et ekstra glass foran kamera som går opp/ned når man setter i revers, da har man alltid god sikt og rent kamera når man rygger og sikt som i dag når man kjører. Burde jo være barnemat for FWD ingeniørene...  ;D :-X
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Ingebjso

Sitat fra: JCBX på lørdag 21. januar 2017, klokken 13:14
Hej alle

Er der ingen som finder det annoying med beskidt bakkamera


Og er kommet op med en l�sning som kan afhj�lpe det


Mvh
JCBX
Rain X.

Sent fra min HUAWEI NXT-L09 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA