Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

torlie

Ca hvor i kildekoden skal VIN være? Sitter på ferie og scroller gjennom siden på mobil, og får da ikke søkt på xp7....
Om det er første eller andre halvdel eller enda mer spesifikt så er det til stor hjelp  :)

Bestilt 23.07, så vin bør nærme seg   :+1:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

førategangtesla

Sitat fra: torlie på søndag 20. november 2022, klokken 14:08
Ca hvor i kildekoden skal VIN være? Sitter på ferie og scroller gjennom siden på mobil, og får da ikke søkt på xp7....
Om det er første eller andre halvdel eller enda mer spesifikt så er det til stor hjelp  :)

Bestilt 23.07, så vin bør nærme seg   :+1:

Jeg fikk ikke vin i kildekoden før jeg hadde fullført innbytte.

tetif30

Noen her som benytter seg av tilbudet å bytte til 19-tommere på
Vinterhjula? Vurderer å gjøre det selv. Bedre komfort og rekkevidde på vinteren + 5k spart teller mer enn utseendet

Machan

Sitat fra: tetif30 på mandag 21. november 2022, klokken 11:59
Noen her som benytter seg av tilbudet å bytte til 19-tommere på
Vinterhjula? Vurderer å gjøre det selv. Bedre komfort og rekkevidde på vinteren + 5k spart teller mer enn utseendet

Fikk bekreftet på sms fra Tesla at det er helt tomt for 21", men vi har sikkert flere her erfart at den informasjonen vi får fra Tesla ikke alltid stemmer :o. Det er nok mulig de har noen 21" igjen, men at de ønsker flest mulig skal velge å takke ja til 19". Selv har jeg takket ja til 19" med forbehold om at det er helt tom på lager for 21".

HOFFERN342

Sitat fra: tetif30 på mandag 21. november 2022, klokken 11:59
Noen her som benytter seg av tilbudet å bytte til 19-tommere på
Vinterhjula? Vurderer å gjøre det selv. Bedre komfort og rekkevidde på vinteren + 5k spart teller mer enn utseendet
Her blir det 21" uansett, utseendet har mye å si for vår del - men venter fortsatt på VIN og spørsmål her da

Så at de nå sender ut melding for å spørre om man ønsker å bytte. Lov å håpe at det betyr at de faktisk har dekk som kommer inn litt etter litt, men ikke nok... så de håper vel flest mulig godtar tilbudet vil jeg tro, for å nå målene før nyttår.


Sent from my iPhone using Tapatalk

matta85

Fikk sms med tilbud om å bytte til 19" men ikke noe informasjon om at de ikke har 21".

Hvis det er slik at de ikke kan levere med 21" så burde de informere om det. Står fortsatt inne på tesla kontoen min: «21'' Nokian-vinterdekksett (piggfri)» installeres. Bilens andre dekksett legges inni bilen.

Får bare tro og håpe at det stemmer, kan ikke akkurat kjøre ut derfra på sommmerdekk nå på onsdag hvis snøen legger seg.

mrdarietto

Sitat fra: matta85 på mandag 21. november 2022, klokken 16:28
Fikk sms med tilbud om å bytte til 19" men ikke noe informasjon om at de ikke har 21".

Hvis det er slik at de ikke kan levere med 21" så burde de informere om det. Står fortsatt inne på tesla kontoen min: «21'' Nokian-vinterdekksett (piggfri)» installeres. Bilens andre dekksett legges inni bilen.

Får bare tro og håpe at det stemmer, kan ikke akkurat kjøre ut derfra på sommmerdekk nå på onsdag hvis snøen legger seg.

Fikk samme sms i dag, har levering 30. november. De forsøker å flytte alle til 19" (noe ikke gir mening - de fleste har bestilt Performance nettopp for å ikke ha Gemini felger). Fint om du kan gi beskjed om du får 21" på onsdag.

tornaldo

Sitat fra: mrdarietto på mandag 21. november 2022, klokken 18:42

Fikk samme sms i dag, har levering 30. november. De forsøker å flytte alle til 19" (noe ikke gir mening - de fleste har bestilt Performance nettopp for å ikke ha Gemini felger). Fint om du kan gi beskjed om du får 21" på onsdag.

Det gir jo mening når de sliter med å levere 21" vinterhjul.

Sommerhjulene er jo uansett originale 21".

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Haggish

Jeg har kjøpt 19" før henting grunnet at jeg kun kunne velge 21" ved bestilling, men nå bestilte jeg vinterhjul fordi de leverer med 19" så slipper jeg og legge om selv. Selger bare de ekstra 19" etterpå 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

maxmekker

#1629
Da var det endelig tur. Venta siden slutten av Mai, og utallige dato endringer som så mange andre har opplevd.
Mange andre glade fjes i Drammen i dag. Turen gikk rett til dekkomlegging etter utlevering(19' med goodyear)   . Der fikk jeg litt hikke med bilen( ville ikke starte igjen etter jeg gikk ut av bilen, ei heller ville den scanne/legge til nøkkelkortene via æppen) . Viste seg at jeg hadde fått feil nøkkelkort. . Følte meg litt noob på dekkverksted da før jeg fikk den i gang via æppen ( første gangs eier her og kjenner ikke alle små detaljer ) .  etter en tur tilbake igjen til tesla fant en tekniker mine rette kort kilt mellom setet i bilen mens han prøvde å programmere nye  .  Bilen i seg selv virker veldig bra med tanke på paneler og innvendig interiør. har gått over 2 ganger og finner ingenting å sette finger'n på.

Drive

Sitat fra: maxmekker på mandag 21. november 2022, klokken 22:23
Da var det endelig tur. Venta siden slutten av Mai, og utallige dato endringer som så mange andre har opplevd.
Mange andre glade fjes i Drammen i dag. Turen gikk rett til dekkomlegging etter utlevering(19' med goodyear)   . Der fikk jeg litt hikke med bilen( ville ikke starte igjen etter jeg gikk ut av bilen, ei heller ville den scanne/legge til nøkkelkortene via æppen) . Viste seg at jeg hadde fått feil nøkkelkort. . Følte meg litt noob på dekkverksted da før jeg fikk den i gang via æppen ( første gangs eier her og kjenner ikke alle små detaljer ) .  etter en tur tilbake igjen til tesla fant en tekniker mine rette kort kilt mellom setet i bilen mens han prøvde å programmere nye  .  Bilen i seg selv virker veldig bra med tanke på paneler og innvendig interiør. har gått over 2 ganger og finner ingenting å sette finger'n på.

Gratulerer! Ble ikke noe 21" vinterdekk på deg heller? Du valgte det kanskje ikke?

A.Mario

Ikke særlig nytt og spennende i excel arket for tiden og ser ut som det går saktere hos Tesla nå siden forrige uke(elbilstatistikk.no). Noen som har fått vin denne uken som ikke har fylt ut excel skjemaet?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

HOFFERN342

Sitat fra: A.Mario på tirsdag 22. november 2022, klokken 09:52
Ikke særlig nye spennende i excel arket for tiden og ser ut som det går saktere hos Tesla nå siden forrige uke(elbilstatistikk.no). Noen som har fått vin denne uken som ikke har fylt ut excel skjemaet?
Tja... de har registrert over 70 biler før klokken 10 i dag. Tror rushet har startet. I forhold til august (midtre måned i Q3) så er November en ganske het måned med over 1700 Model Y så langt. August hadde 853 biler.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucid

Jeg fikk beskjed i dag om at 21" vinterdekk plutselig var tilgjengelig likevel, så da har jeg plutselig to sett med vinterhjul. Skal se an hva som fungerer best av 19" og 21" og så selger jeg videre. Kommer da muligens(sannsynligvis) noen pent brukte 21" til salgs etterhvert.
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

Drive


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA