Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

e-Golf


Viken. Med vinterdekk ja
[/quote]

Takker, det virker som om de hvite bilene enn så lenge blir utlevert i Viken og omegn.
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

geear

Sitat fra: lumin på fredag 27. mai 2022, klokken 16:10
Der datt det inn estimert levering (30.5 - 12.6) og VIN Hvit/sort med EAP bestilt desember 21.
Mååååå jo være maaaaaaange i køen før en bestilling fra desember, er jo bare såvidt levert ut noen få hvite biler, så nå er det bare å finne frem popcornet.  :laugh:

turfsurf

Har aldri hatt tro på at bilene blir levert ut i bestillingsrekkefølge uansett, så gidder ikke syte.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kjeks1

Sitat fra: e-Golf på fredag 27. mai 2022, klokken 17:29

Takker, det virker som om de hvite bilene enn så lenge blir utlevert i Viken og omegn.

Har hatt bekreftet levering på hvit/sort i Tromsø 2.6 i over to uker nå. Så alt skjer ikke i Viken :)

Kakemonsteret

Fått est. Levering 3 juni - 21.  Sort/sort uten Vinterdekk, uten EAP.
Bestilt februar 2022. Bergen.

Slacktose

Fikk også estimert levering opp i dag: 30. Mai - 10. Juni. Hvit/Sort FSD med vinterdekk. Levert i Stavanger.
Har også fått VIN i kildekode, bestilte i midten av Januar.
Blir jo spennende og se om det faktisk stemmer. Satser på at jeg eventuelt kan motta bilen etter 13 Juni da jeg er på ferie selv i utlandet frem til 11 Juni.

Oesse

Fikk plutselig opp estimert levering jeg også, fra 28-10 Juni. Sort/Sort bestilt i november 2021. Men ser ikke noe VIN nummer.. eller hvor finner man eventuelt det?
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

lumin

Sitat fra: Oesse på fredag 27. mai 2022, klokken 22:17
Fikk plutselig opp estimert levering jeg også, fra 28-10 Juni. Sort/Sort bestilt i november 2021. Men ser ikke noe VIN nummer.. eller hvor finner man eventuelt det?

Du kan sjekke ved å åpne console i browseren din og plotte inn følgende: Tesla.ProductF.Data.Insurance.vin
Ligger av en eller annen grunn under insurance en stund før den dukker opp i app og dashboard 🤷‍♂️

Oesse

Hvor mye kan man stole på den estimerte leveringstiden når det er så nærme?
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

Kjeks1

Sitat fra: Oesse på fredag 27. mai 2022, klokken 23:50
Hvor mye kan man stole på den estimerte leveringstiden når det er så nærme?

Om det nå står 2022 foran Tesla Model Y på kontosiden (ikke app), så har du mest sannsynlig fått tildelt VIN, og kan vente en sms snart om å velge utlevering innen noen uker. Sånn var gangen for meg hvertfall

Oesse

Sitat fra: Kjeks1 på lørdag 28. mai 2022, klokken 06:51
Sitat fra: Oesse på fredag 27. mai 2022, klokken 23:50
Hvor mye kan man stole på den estimerte leveringstiden når det er så nærme?

Om det nå står 2022 foran Tesla Model Y på kontosiden (ikke app), så har du mest sannsynlig fått tildelt VIN, og kan vente en sms snart om å velge utlevering innen noen uker. Sånn var gangen for meg hvertfall

Står dessverre ikke 2022 forran. 😥 men hadde passet bra å få den føre 10.Juni, så jeg får solgt den andre familiebilen før ferien.
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

Lucaria

Når man inspiserer bilen ved utlevering, hvis det er store panelgaps eller f.ek panser sitter veldig feil (skrått/stor glipe på ene siden og liten på andre), hvordan gjør man da? Skal man godta en bil som man vet man kommer irritere seg på og så håpe de kan fikse det etterpå, eller hvordan virker dette?

Jeg er ikke kjemperedd for at det skal vare noen utfordringer, vill mest vite om man skal ta emot eller ikke og om det pleier å gå an å fikse f.eks skjeiv panser eller om det er slik bilen da vil vare i all framtid.

Oesse

Sitat fra: Oesse på lørdag 28. mai 2022, klokken 12:28
Sitat fra: Kjeks1 på lørdag 28. mai 2022, klokken 06:51
Sitat fra: Oesse på fredag 27. mai 2022, klokken 23:50
Hvor mye kan man stole på den estimerte leveringstiden når det er så nærme?

Om det nå står 2022 foran Tesla Model Y på kontosiden (ikke app), så har du mest sannsynlig fått tildelt VIN, og kan vente en sms snart om å velge utlevering innen noen uker. Sånn var gangen for meg hvertfall

Står dessverre ikke 2022 forran. 😥 men hadde passet bra å få den føre 10.Juni, så jeg får solgt den andre familiebilen før ferien.

Ser nå  at datoen har blitt endret til 2.-19. juni.  Ingen VIN enda.
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

hemi

si i fra umiddelbart, men så over flere, nye Y P fra tyskland er milevis forran 3ern / S og det jeg har hatt før

Lucaria

Sitat fra: hemi på søndag 29. mai 2022, klokken 22:53
si i fra umiddelbart, men så over flere, nye Y P fra tyskland er milevis forran 3ern / S og det jeg har hatt før

Jada og som sagt er jeg ikke veldig redd for at det skal vare utfordring. Jeg vil bare vare litt føre var om at hvis noe skulle vare utenfor akseptabel grense så gjør man ikke feil i å "si ifra" og alikevel akseptere bilen for å så få det utberdret etterpå.

Hvis vi sier det slik - er det noen parametrer som (teoretisk) kan intreffe som gjør at man ikke bør ta emot bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA