Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

geear

Skylder du på andre for at du selv har sovet i timen? Er over tre år siden de første av oss bestilte, fordi vi brukte tid på dette og fulgte med i markedet. Jeg har tatt ut min og brukt den, ikke for videresalg, men har ikke sympati...

ToreT

Til dere som har fått utlevert Performance allerede, er det med eller uten krok?

Begynner å bli bekymret for at vi som har bestilt med krok ikke får bil før i Q3  :-[

k1

De som har blitt lagt ut på finn.no har vært uten.


geear


Badola

Så kjempebra ut på vatring av bilskilt på bakluka🥶

lumin

Nå fikk jeg plutselig mail fra Tesla med "oppdaterte bestillingsdetaljer" datert tilbake til 15.12.21 (datoen jeg endret fra LR til P). Noen som har opplevd samme? Har selvfølgelig fått denne mailen tidligere også. Virker som de har utfordringer med systemene sine.  Kanskje ikke så rart de sliter med fantombremsing når de sliter med noe så basic som utsendelse av eposter

Facet

Jeg fikk hentet min i dag med EAP, og den var oppdatert for nye EU-direktiver hva gjelder autopilot (?). Mitt eneste grunnlag for sammenligning er en 06/2019 Model 3 Performance og synes denne er mer stillegående  :)
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

teslanor

Reserverte en TMY Performance i hvit 15.03.2019 med FSD. Fortsatt ikke fått VIN og leveringsdato.
Delivery svarer hverken på telefon eller mail... Noen med samme konfig. som har fått leveringsdato?

Kjeks1

Sitat fra:  Facet på onsdag 25. mai 2022, klokken 14:02
Jeg fikk hentet min i dag med EAP, og den var oppdatert for nye EU-direktiver hva gjelder autopilot (?). Mitt eneste grunnlag for sammenligning er en 06/2019 Model 3 Performance og synes denne er mer stillegående  :)

Da er det håp for at min utlevering går som planlagt i neste uke :D

Sitat fra: teslanor på onsdag 25. mai 2022, klokken 15:13
Reserverte en TMY Performance i hvit 15.03.2019 med FSD. Fortsatt ikke fått VIN og leveringsdato.
Delivery svarer hverken på telefon eller mail... Noen med samme konfig. som har fått leveringsdato?

Har du sorte seter burde det nærme seg, henter en hvit/sort i neste uke. Har du hvite seter derimot må du nok se mot Q4 eller tidlig 2023..

rfagerdal

Sitat fra: Facet på onsdag 25. mai 2022, klokken 14:02
Jeg fikk hentet min i dag med EAP, og den var oppdatert for nye EU-direktiver hva gjelder autopilot (?). Mitt eneste grunnlag for sammenligning er en 06/2019 Model 3 Performance og synes denne er mer stillegående  :)

Hvordan er første inntrykket ?

-

Ser ut som jeg har fått noe dato nå, 28mai-8juni.

glx-rider

Fått dato og VIN selv - Sort/Sort uten FSD/EAP

Har EAP idag og vurderer om jeg skal legge det til nå eller forsøke meg uten. Eneste jeg faktisk benytter er automatisk filskift, Summon bruker jeg mer tid på å styre med enn det hadde tatt meg å sette meg i bilen og flytte den. Ofte ender det med at jeg må det uansett.

Dere som har fått Performance uten EAP - hvor mye koster det dere å legge til i app i etterkant?

e-Golf

Er det noen av dere som har fått VIN eller fått utlevert bil som hadde bestilt vinterdekk av Tesla?
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20


Kjeks1

Sitat fra: rfagerdal på onsdag 25. mai 2022, klokken 20:23
Utrolig surt dette :(
https://driveteslacanada.ca/news/tesla-halts-european-deliverieseap-fsd-software-update-regulations/

Old news som forhåpentligvis er løst nå

Sitat fra: Facet på onsdag 25. mai 2022, klokken 14:02
Jeg fikk hentet min i dag med EAP, og den var oppdatert for nye EU-direktiver hva gjelder autopilot (?). Mitt eneste grunnlag for sammenligning er en 06/2019 Model 3 Performance og synes denne er mer stillegående  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA