Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Hvor ser folk estimert leveringsdato?

Jeg ser bare oppfordring om å betale, de kan jo ikke seriøst mene at jeg skal betale før det er noe som helst antydning for leveringstid? Jeg har hvitt interiør, så er vel utenkelig I sommer.

Kjeks1

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 14. mai 2022, klokken 16:26
Hvor ser folk estimert leveringsdato?

Jeg ser bare oppfordring om å betale, de kan jo ikke seriøst mene at jeg skal betale før det er noe som helst antydning for leveringstid? Jeg har hvitt interiør, så er vel utenkelig I sommer.

Noen har, andre har ikke. Min dukka opp plutselig estimert, dagen etter nytt estimat og VIN, noen timer senere sms om å velge utlevering om ca 3 uker.

Trenger ikke betale noe før du har avtalt utleveringsdato. Og hvitt interiør har vel tidligst vært sett i konfigurator fra aug/sept, men mer trolig enda senere.

Badola

For noen dager siden fikk jeg estimert 29-30 juni i appen. Nå er det estimert Juli. Ikke lett å skulle selge den gamle bilen hvis leveringsdato bare hopper hit og dit. Spesielt siden det er ferietid

e-Golf

Og vipps, der forsvant leveringsestimatet i appen og på kontoen, fremdeles ingen vin
Plutselig en dag så dupper bilen opp
Skal bli ganske digg å få denne bilen, det kommer til å frigjøre mye tid, og spare F5 knappen min..
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

tornaldo

Sitat fra: Badola på søndag 15. mai 2022, klokken 00:55
For noen dager siden fikk jeg estimert 29-30 juni i appen. Nå er det estimert Juli. Ikke lett å skulle selge den gamle bilen hvis leveringsdato bare hopper hit og dit. Spesielt siden det er ferietid

Det vanlige er å få velge utleveringsdato ca to uker før, så foreløpig er du godt foran skjema...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

jokke

Hadde 29-30 juni så forsvant leveringsestimatet, håper den kommer før jul

Facet

Da fikk jeg velge dato! 25. mai i Drammen. Gleder meg som en unge 🤩
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

k1

Hm, her er det snakk om 2 millioner reservasjoner for CCS versjonen av TMYP.
GigaBerlin vil stenge ned de 2 første ukene i juli for å optimalisere produksjonslinjen - hver stasjon skal gå fra 90 sekunder til 30 sekunder.
Har ikke rampet opp i tiltenkt tempo ennå i hovedsak pga batterimangel fra kina.


https://www.youtube.com/watch?v=-OT10p3PCns

Ampéreson

I dag da vi kjørte nordover fra Bergen på E16 møtte vi en lastebil fullastet med Performance Model Yer, alle bilene var svarte.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

JBH1983

Jeg skulle egentlig bestille en TMYP som firmabil gjennom ALD. Da jeg var i kontakt med de for et par uker siden, så hadde de akkurat hatt et møte med Tesla. De fikk da beskjed om at dersom de ønsket å få en TMY fra Giga Berlin, så måtte det være en TMYP. Den måtte også være svart. Mener de sa med svart interiør også. Giga Berlin skal bare lage svarte TMYP en god stund fremover. Alle andre farger og TMYLR vil bli levert fra Shanghai. Dette er da grunnen til at det bare finnes svarte TMYP fra Giga Berlin så langt.

lumin

Sitat fra: JBH1983 på tirsdag 17. mai 2022, klokken 23:50
Jeg skulle egentlig bestille en TMYP som firmabil gjennom ALD. Da jeg var i kontakt med de for et par uker siden, så hadde de akkurat hatt et møte med Tesla. De fikk da beskjed om at dersom de ønsket å få en TMY fra Giga Berlin, så måtte det være en TMYP. Den måtte også være svart. Mener de sa med svart interiør også. Giga Berlin skal bare lage svarte TMYP en god stund fremover. Alle andre farger og TMYLR vil bli levert fra Shanghai. Dette er da grunnen til at det bare finnes svarte TMYP fra Giga Berlin så langt.
De har allerede laget og levert ut mange hvite TMYP med svart interiør...

sfinxern

Jeg har nylig bestilt en hvit YP (med svart interiør) med estimert levering aug - okt. Håper inderlig at den er produsert i Berlin..
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

krister461

Sitat fra: JBH1983 på tirsdag 17. mai 2022, klokken 23:50
Giga Berlin skal bare lage svarte TMYP en god stund fremover. Alle andre farger og TMYLR vil bli levert fra Shanghai. Dette er da grunnen til at det bare finnes svarte TMYP fra Giga Berlin så langt.
Tviler på vi får TMYP fra Shanghai - må nok vente på at Berlin starter med andre farger. I konfiguratoren så anslås levering av andre farger utover høsten/vinteren.

Sitat fra: lumin på onsdag 18. mai 2022, klokken 07:10
De har allerede laget og levert ut mange hvite TMYP med svart interiør...
Kilde?

lumin

Sitat fra: krister461 på onsdag 18. mai 2022, klokken 10:55
Sitat fra: JBH1983 på tirsdag 17. mai 2022, klokken 23:50
Giga Berlin skal bare lage svarte TMYP en god stund fremover. Alle andre farger og TMYLR vil bli levert fra Shanghai. Dette er da grunnen til at det bare finnes svarte TMYP fra Giga Berlin så langt.
Tviler på vi får TMYP fra Shanghai - må nok vente på at Berlin starter med andre farger. I konfiguratoren så anslås levering av andre farger utover høsten/vinteren.

Sitat fra: lumin på onsdag 18. mai 2022, klokken 07:10
De har allerede laget og levert ut mange hvite TMYP med svart interiør...
Kilde?
https://driveteslacanada.ca/model-y/tesla-shipping-white-model-y-giga-berlin/

krister461

Allright. Ingen registrert i Norge enda riktignok, men er vel en del som har fått estimert leveringstid ila sommeren for hvit/sort.  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA