Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Tesla P85D

Det var veldig så stille på denne tråden... ingen som har fått VIN, eller hørt noe mere om når de første bilene kommer..?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

hemi

skjedde masse, så skjedde det 0 ja. fått 0

Tesla P85D

Snakket med Tesla Delivery. Mai og Juni forventer dem levering av YP. Men dem viste egentlig ikke så mye. Plutselig kunne dem få beskjed om levering i April. Sjekket RN nummeret mitt med det samme, og det var ingen bil som var match'et opp mot min bestilling enda. Veldig hyggelig å prate med, svarte på det jeg lurte på, men tror ikke dem vet så mye selv enda. Vedkommende hadde hørt rykte om at dem skulle sendes med lastebil oppover, men han trodde mere på båt.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

rfagerdal

Snakket selv med de på Mandag, og da hørte jeg Mai en så lenge. Veldig kjedelig... Får håpe det plutselig dukker opp en godnyhet.

Tomas_v

Sitat fra: Tesla P85D på onsdag 06. april 2022, klokken 21:07
Det var veldig så stille på denne tråden... ingen som har fått VIN, eller hørt noe mere om når de første bilene kommer..?
Ja, veldig stille og ikke bare på denne tråden, på tyske forum ingen får VIN, veldig stille og.
Tesla greide å levere noen få TMYP til par SC i Tyskland og det er det.
Prøvde Tesla chat og selgeren min. Ingen kan svare når.
Kanskje fabrikken sliter å produsere biler fort nok? Eller stoppet i hele tatt?

rfagerdal

Tror de hadde flere tusen biler klare der nede for levering utifra filmer av område ?
Vi får vel bare vente i spenning, de har vel voksemerte enda.

Gladtrd

Sitat fra: rfagerdal på torsdag 07. april 2022, klokken 09:44
Tror de hadde flere tusen biler klare der nede for levering utifra filmer av område ?
Vi får vel bare vente i spenning, de har vel voksemerte enda.

Bildene fra fabrikken i Grünheide viser mange ferdige biler ja, men det er "pre-production" biler som er bygget for å teste fabrikken. Disse kan derfor ikke selges til kunder.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

e-Golf

Sitat fra: Tesla P85D på onsdag 06. april 2022, klokken 21:07
Det var veldig så stille på denne tråden... ingen som har fått VIN, eller hørt noe mere om når de første bilene kommer..?
Jepp, usedvanlig stille. Det er utrolig lite informasjon å finne fra ymse youtubere, Twittere osv nå
Jeg hadde håpet at Tesla, som er ganske gode på logistikk, ville i det minste kunne antyde når bilen min kom, et tidsvindu, men ingen ting, absolutt ingen ting å finne.
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

O2

Jeg håper på at det skjer noe i løpet av mai. De har jo spurt hvor jeg vil hente bilen, det har jeg svart på. De har også gitt meg et tilbud på innbytte, og det tilbudt er gyldig i 60 dager. Da er det vel naturlig å tro at de leverer bil til meg i tidsperioden de har gitt med et innbyttetilbud? Eller?
Model Y Performance bestilt

hemi

du må vær ny på tesla, de bryr seg 0 om slikt ;)

O2

Sitat fra: hemi på torsdag 07. april 2022, klokken 12:52
du må vær ny på tesla, de bryr seg 0 om slikt ;)
Kanskje jeg skal føle meg ydmyk at jeg fikk lov til å bestille bil fra Tesla😁

Yep, Du har helt rett, jeg har aldri hatt Tesla. Ingen elbil i det hele tatt egentlig.
Model Y Performance bestilt

e-Golf

Sitat fra: hemi på torsdag 07. april 2022, klokken 12:52
du må vær ny på tesla, de bryr seg 0 om slikt ;)
Siste Tesla jeg hentet, så fikk fikk jeg leveringsslot pr SMS på to uker, denne fikk jeg da tre uker før. Men det var bil som kom fra statene med båt. Men Tesla selger alt dem kan produsere, så det er litt fånyttes å spekulere, men for meg er det underholdende mens vi venter.
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

krister461

Minner litt om de første model 3-leveransene. 30 stk ble levert på et stort event, deretter var det stille en god stund før de etter hvert begynte å levere ut litt etter litt til kunder...

geear

Sitat fra: e-Golf på torsdag 07. april 2022, klokken 12:24
Jeg hadde håpet at Tesla, som er ganske gode på logistikk, ville i det minste kunne antyde når bilen min kom, et tidsvindu, men ingen ting, absolutt ingen ting å finne.
HAH! Gode på logistikk du, Tesla er gode på mye, men logistikk er de definitivt ikke gode på. Kanskje klarer de seg sånn akkurat ok på det å flytte på noe fysisk, men alt annet rundt det er de helt fullstendig ubrukelige på, som sporing og informasjon. Prøv å bestill noe fra Tesla, enten det er en bil eller en del. Finnes ikke varen du vil ha på lager i Norge (eller iallfall omtrent står på båt/bil på vei til Norge), så har de ingen som helst anelse om det tar en uke eller et halvt år å få tak i noe. Det er null forutsigbarhet og null kontroll på logistikken gjennom leddene. Fremstår som tilfeldigheter alt sammen.

turfsurf

Produksjonen i Berlin står i fare for å stenges. Blir det stopp på gass fra Russland blir det nedstengning av fabrikken..
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA