Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bot til de som tar opp ladeplasser i Skien.

Startet av Adrian Stachnik, torsdag 19. januar 2017, klokken 02:24

« forrige - neste »

Adrian Stachnik

Endelig, dette var godt å se.

Skien kommune bøtelegger nå de som står på ladeplass uten å lade.
Dette synes jeg er helt riktig. Skal du stå på ladeplass,
får du ta deg bryet med å plugge inn, eller la være å parkere der i det hele tatt.

Hva synes dere?
Er det riktig praksis å bøtelegge de som "står i veien for lading" ?

Jeg håper bare det blir slutt på schuko nå etterhvert.
I nabokommunen Porsgrunn fungerer bare 1 av 4 stolper.
Med type2 på kommunale stolper blir det nok mindre nede-tid.

(betalingsartikkel)
http://www.varden.no/kjop-tilgang?aId=1.1614529
Grenland Elbilklubb.
Porsgrunn

elektrolux

Godt tiltak. Gjør det litt mer brysomt å parkere på ladeplass, og vil dermed redusere misbruk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cs erlend

Absolutt innenfor, men det bør kanskje være et skilt som presiserer at det er parkering for ladende elbil ?
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

Sele

"Alle" burde forstå at hvis du parkerer på en plass forbehold elbil så er det fordi bilen skal lade. finnes ingen annen grunn for og oppta en parkeringsplass forbehold elbil.

Inop

Sitat"Alle" burde forstå at hvis du parkerer på en plass forbehold elbil så er det fordi bilen skal lade. finnes ingen annen grunn for og oppta en parkeringsplass forbehold elbil.

Er helt enig i at de som står på elbilplasser skal lade.

Det finnes en grunn til å stå på elbilplasser i Oslo uten å lade. I Oslo sentrum er det det tidsbegrensning på 2 timer på ikke-elbilplasser og vesentlig lengre tidsbegrensning (om noen) på elbilplasser. Derfor er det ofte det står en elbil på elbilplass uten å lade. Forståelig og utrolig irriterende hvis man trenger å lade selv.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

cra

Ja, ikke engang nykonverterte fossilbilister burde ha problemer med å skjønne dette. Tviler på at det er mange som har hatt for vane å parkere foran bensinpumpa når de skal gjøre andre ting. (Å ikke flytte bilen etter at man har fylt og går inn for å betale er noe annet. Det er uansett som regel fort gjort.)

Bøtelegging vil nok være effektiv voksenopplæring.  :police: (Der fikk jeg brukt ny smiley og!) Om noen er drittsekker nok til å ta med kabel og fake lading bare for å stå der kan man vanskelig gjøre noe med det, men de fleste vil nok ikke gidde dette.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

turfsurf

Bør få bot hvis de står på ladeplass tilkoblet og ikke trekker strøm og (så lenge sikringen ikke har gått)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

zyp

Hvis du skal begynne å håndheve at folk ikke står på ladeplass lengre enn de må for å lade batteriet fullt så kommer folk bare til å begynne å skru ned maks ladeeffekt i bilen sånn at det tar lengre tid å lade.

elektrolux

Enig. Men fantastisk mulighet for inntekter for parkeringselskapene. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Sele

Gjenspeiler egoismen i dagens samfunn tenker kun på seg selv og gir f*** i alle andre.

RaBalder

Var det ikke Dynamitt Harry som sa det så fint:

Alle tenker på seg selv......det er bare jeg som tenker på meg.

Luske_Ludvig

Hva med alle hybrid-bilene som benytter ladeplasser? Hybridbiler har jo bare mikkemusbatteri

samohT

Sitat fra: Adrian Stachnik på torsdag 19. januar 2017, klokken 02:24
Endelig, dette var godt å se.

Skien kommune bøtelegger nå de som står på ladeplass uten å lade.
Dette synes jeg er helt riktig. Skal du stå på ladeplass,
får du ta deg bryet med å plugge inn, eller la være å parkere der i det hele tatt.

Hva synes dere?
Er det riktig praksis å bøtelegge de som "står i veien for lading" ?

Jeg håper bare det blir slutt på schuko nå etterhvert.
I nabokommunen Porsgrunn fungerer bare 1 av 4 stolper.
Med type2 på kommunale stolper blir det nok mindre nede-tid.

(betalingsartikkel)
http://www.varden.no/kjop-tilgang?aId=1.1614529

Jeg ser at innlegget er gammelt, men likevel postet her etter de nye parkeringsforskriftene kom på plass.
Det at det blir skrevet bøter på el-biler som ikke lader stemmer nok ikke. Hvor Varden har fått den infoen fra vet ikke jeg.
Det blir innført betaling og makstid på ladeplasser slik at de blir mer tilgjengelig for folk som faktisk behøver å lade får plass og ikke slik det er nå hvor det er 1stemann til mølla prinsippet.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

jazzwheel

Skulle ønske dette kom til Oslo. Gikk akkurat forbi Iladalen og var alle fire plassene opptatt. Ingen elbiler, bare hybrider, og ta av dem ladet ikke engang..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA