Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seter

Startet av Hansi, onsdag 18. januar 2017, klokken 23:55

« forrige - neste »

kammiz

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg synes bilen holder en god standard. Jeg har ingenting å utsette på kvaliteten på noenting.. Neida, det er ikke en premium bil, men det tilsvarer jo heller ikke prisen. Kjøp gjerne en mercedes eller volkswagen elbil til omtrent samme pris hvis dere vil ha premium elbil med dårligere rekkevidde. Jeg sitter ikke og koser dashbordet med kinnet når jeg kjører.. :P
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Nei, enig i det. Vet ikke om jeg vil kalle det "kos" å få rattstammen trykt inn i brystkassen ved en kollisjon   ;)..ref. manglende sikkerhetstest.

AmocoCadiz

Sitat fra: TM på fredag 19. mai 2017, klokken 17:53
Nei, enig i det. Vet ikke om jeg vil kalle det "kos" å få rattstammen trykt inn i brystkassen ved en kollisjon   ;)..ref. manglende sikkerhetstest.
Som 5 personers familiefrakter avventer vi sikkerhetstest, både fra USA og Europa.
Hvorfor drøyer dette, er det vanlig å bruke så lang tid på dette?

Tom E.

Fikk anledning til å prøvesitte bilen i dag. Setet passet helt perfekt for mine 111 kg. Min sønn på 144 kg prøvde også. Han satt oppe på setevangen.

Jeg forstår nå hvorfor så mange i USA klager på setene.

zbk

Da har jeg fått ca. 90km totalt "på baken" i setene. Jeg passer såvidt (180/85), men skjønner litt hva slags sidepress det snakkes om. Dog virker det ikke på meg som at det er seteramma som forårsaker dette, men den ganske faste sidevangen på seteputa. Denne vil jeg jo anta mykner litt opp etter den er brukt en stund.

I aller verste fall, for de som passer setet dårlig, var det vel en video som viste en som foret seteputa litt ekstra. Flater man den litt ut vil sidestøttene bli lavere. Man kan jo se med en pute oppå før man eventuelt starter en hel operasjon
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

i05L0

Sitat fra: zbk på lørdag 20. mai 2017, klokken 00:50
Da har jeg fått ca. 90km totalt "på baken" i setene. Jeg passer såvidt (180/85), men skjønner litt hva slags sidepress det snakkes om. Dog virker det ikke på meg som at det er seteramma som forårsaker dette, men den ganske faste sidevangen på seteputa. Denne vil jeg jo anta mykner litt opp etter den er brukt en stund.

I aller verste fall, for de som passer setet dårlig, var det vel en video som viste en som foret seteputa litt ekstra. Flater man den litt ut vil sidestøttene bli lavere. Man kan jo se med en pute oppå før man eventuelt starter en hel operasjon

Omtrent som å lese Morgan Kane, dette!
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

stiglj

... var hans navn!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


simon.s

Jeg har prøvd bilen både på motorvei og landevei. Jeg må si at setene er elendig, særlig seteryggen. Er ikke som min Volvo V60. Jeg klemte seteryggen med hånden, og da kjente jeg ramma. Dette er ikke bra. Ser ut som alt har gått på bekostning av dyrt batteri. That´s my opinion  ;)
2019 Tesla Model 3 SR+
e-Golf 2018 solgt
Opel Amper-e bestilt med full pakke. KANSELERT

trykkertor

Kanskje de endrer setene på 2018 modellen da?
Siden prisen går litt opp er det nok snakk om litt tweaking her og der. Og setene i Bolt/Ae har jo vært et tema lenge nå.

Trond.m

Sitat fra: trykkertor på lørdag 20. mai 2017, klokken 20:37
Kanskje de endrer setene på 2018 modellen da?
Siden prisen går litt opp er det nok snakk om litt tweaking her og der. Og setene i Bolt/Ae har jo vært et tema lenge nå.
Utfordingen er vel at setene må være tynne og smale av hensyn til innvendig plass. Så jeg tror ikke det er rimelig å forvente store endringer på de etter bare ett år. Dessuten synes mange nok at setene er såpass gode at de får solgt de bilene de produserer.

trykkertor

De vil vel "kopiere" Tesla og kunne tilby NextGenSeats innenfor kort tid.
Tror ikke noen få cm bedre skum gjør det helt store med plassen innvending i bilen.
Vi har jo sett videoer av folk som putter litt ekstra skum i setet selv og får en mye bedre setefølelse.
At de da gjør dette standard fra fabrikk, eller endrer type skum, er ikke helt umulig på et tidspunkt.

e-max

Endelig fått testet bilen i Kristiansand. Bare mye skryt fra meg. Setene føltes gode med bra sidestøtte (80kg/175cm). Selvfølgelig ikke så gode som på min gamle V70, men absolutt godt nok. Baksetene føles litt lave pga batterikassa som beina hviler på - her kunne mye vært endret på for å sitte bedre, feks vippet opp sete i forkant slik at låra kan hvile. Men likevel tror jeg ikke noen andre biler til 330.000 med skinn interiør har bedre seter. Bilen er kvikk og morsom å kjøre. Har allerede bestilt ny bil for levering 2019, kanskje mulighet for mer ekstrautstyr :-)
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

trykkertor

Hva tenker du er grunnen til å "oppgradere" fra en 17 til 19 modell om 2 år?

Hansi

Hva tenker dere som har hatt bilen en liten stund om setene, er de godkjent som de er eller har dere tenkt å gjøre noe for å forsøke å få de bedre?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA