Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

All-glass roof .......

Startet av JanE, onsdag 18. januar 2017, klokken 20:02

« forrige - neste »

JanE

Hva tror forumet om den nye takvarianten til Model S.
"Go" or "no go"?
Tenker at det gir et greit plasstilskudd for passasjerer bak. Videre et lyst og trivelig inntrykk. Seasucker vennlige skulle en tro. Litt mere "modernt" og i "tiden" nå som Model 3 vel kommer med et stort glasstak. Billigere enn panoramataket. Mindre problempotentiale.

Men.......
Hva med kulderas om vinteren? Varme om sommeren?
Ferdigutviklet dvs holdbart? Dekkes skade av "glassforsikringen"?
Tåler det virkeligen Seasucker med en MTB på E6?

krister461

Jeg liker veldig godt glasstak og bruker aldri takluken, men mangel på takfester er stort minus.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RBK

Har bestilt med det nye taket. Er ikke så bekymret for kulderas, men kanskje mer lyd i tunneler
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Hodetelefoner

Kulderas og kondens... Sol som ødelegger for skjermen om sommeren.. Støy..
Sikkert ørten ting til. Men venter bil med slikt tak i slutten av februar

mogu

Sitat fra: KristofferH på torsdag 19. januar 2017, klokken 20:00
Kulderas og kondens... Sol som ødelegger for skjermen om sommeren.. Støy..
Sikkert ørten ting til. Men venter bil med slikt tak i slutten av februar

Oh the joy! Jeg vil også ha alt det der!
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Elbildriver

Er alu tak på vei tilbake?

Sikkert bare en bug


Jeronan

Just like someone else mentioned. Be aware that you won't be able to use a roofrack/skibox!
You only get the mount points with the Solar roof.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mthoring

Sitat fra: KristofferH på torsdag 19. januar 2017, klokken 20:00
Kulderas og kondens... Sol som ødelegger for skjermen om sommeren.. Støy..
Sikkert ørten ting til. Men venter bil med slikt tak i slutten av februar

Ikke merket kulderas og kondensproblemer så langt i høst i hvertfall. Sol som ødelegger for skjermen er ikke et problem, da taket er såpass sota.

Bedre takhøyde, finere utsikt, lavere tyngdepunkt (-70kg), mindre mekanikk og færre skjøter gir færre vedlikeholdsproblemer enn panotaket. Når man bruker takboks blir rekkevidden i tillegg vesentlig dårligere.

For prisen av soltaket, takfester og takboks kan man kjøpe mange ekstra sett med ski. Eller leie ski eller annet utstyr til hele familien ved behov mange titalls ganger.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Jeronan

Sitat fra: mthoring på onsdag 15. november 2017, klokken 09:52
For prisen av soltaket, takfester og takboks kan man kjøpe mange ekstra sett med ski. Eller leie ski eller annet utstyr til hele familien ved behov mange titalls ganger.

If you never cross country ski (langrenn) I guess you can get away with renting skis, but if you like to go on frequent langrenn ski trips with family, you will need the skibox, unless the entire family exist of tiny people with 1.20m length langrenn skis.  ::)

In the summer, when going on long holiday trips, we also use the skibox for extra luggage space. I put my fishing equipment there for example. Among other things.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mthoring

#10
Sitat fra: Jeronan på onsdag 15. november 2017, klokken 09:58
Sitat fra: mthoring på onsdag 15. november 2017, klokken 09:52
For prisen av soltaket, takfester og takboks kan man kjøpe mange ekstra sett med ski. Eller leie ski eller annet utstyr til hele familien ved behov mange titalls ganger.

If you never cross country ski (langrenn) I guess you can get away with renting skis, but if you like to go on frequent langrenn ski trips with family, you will need the skibox, unless the entire family exist of tiny people with 1.20m length langrenn skis.  ::)

In the summer, when going on long holiday trips, we also use the skibox for extra luggage space. I put my fishing equipment there for example. Among other things.

For de fleste vil nok plassen inne i bilen være nok, og behovet for å drasse med ski på lange turer være minimalt. For andre ikke. Men for de som kan greie seg uten, så er det verdt å merke seg at glasstaket ofte kan være et bedre valg.

Jeg går langrenn i nærområdet, da jeg bor på landet (Asker). De få gangene det er et stykke unna så kan jeg ta den gamle dieselsliteren. Ellers er det kanskje snakk om å bruke ski lenger unna kanskje 1 gang i året. Da blir det leie eller låne til oss vokse og ski til barna inne i bilen.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Schanche

Når det kommer til ski og kajakk, så bør vel seasuckers løse det problemet fint. Jeg har hvertfall skaffet meg det, dog ikke testet det enda!

OlaM

Ved å legge ned den ene (2/3) seteryggen kan man jo lett ha en passasjer til høyre pluss skiutstyr liggende på skrå. Blir det for ubehagelig for den som sitter i midten hvis man legger ned 1/3-ryggen? Hvis ikke så går det med to stk bak og i alle fall slalåmski liggende rett frem. 205 cm klassisk turski må vel nesten ligge på skrå. Hvis familien på 4 begynner med skøyting så blir det kortere ski å legge i bilen, kjempegod gli og ikke noe tull med kladding og klister.  ;D
'21 3LR

mthoring

Sitat fra: Schanche på onsdag 15. november 2017, klokken 10:53
Når det kommer til ski og kajakk, så bør vel seasuckers løse det problemet fint. Jeg har hvertfall skaffet meg det, dog ikke testet det enda!

Kult, si gjerne fra når du har fått testet det :)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Jeronan

Sitat fra: Schanche på onsdag 15. november 2017, klokken 10:53
Når det kommer til ski og kajakk, så bør vel seasuckers løse det problemet fint. Jeg har hvertfall skaffet meg det, dog ikke testet det enda!

Not allowed to be used on Norwegian roads.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA