Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB og tåke.

Startet av EV-FTW, onsdag 18. januar 2017, klokken 19:59

« forrige - neste »

Sele

#15
E18 er jeg langt unna og stoler enn så lenge på Telenor og Telia.

Dekningssjef i Telia, Tommy Johansen, forteller at ren radiolytting ikke tar mye datakapasitet.

– Levende bilder krever mer data. Så at flere ønsker å lytte til radio via mobilnett kan vi pr. i dag ikke se at det vil belaste nettet på en måte at det vil slå negativt ut, sier Johansen.

EV-FTW

Da var det altså kabelbrudd som gjorde at DAB forsvant sist uke.
Men etter det skjedde, så har jeg omtrent mistet DAB fullstendig.
Utover Jæren, hvor jeg før bruddet hadde full DAB dekning, ligger bilen nå å skifter mellom FM og DAB hele tiden. Utrolig irriterende og vanskelig å høre på, da det er forsinkelse mellom de to.
Har vært i kontakt med Norkring, de har justert antenner osv. men ikke noe hjelp.

Kan det være DAB i bilen som plutselig ikke virker skikkelig lengre?

Har uansett nå måtte gå over til nettradio. Funker strålende, bare litt styr å skulle koble telefonen til hver gang jeg setter meg inn i bilen, når radioen er der!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

TB

Har du forsøkt nytt kanalsøk?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

EV-FTW

Har oppdatert listen flere ganger. Ofte kommer det bare opp feilmelding med at den ikke finner dekning. Så enten er det dekningen som er totalt forandret siden bruddet , eller er det radioen i bilen som plutselig har blitt dårlig.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Elgar

Kan være brudd i kabel til antenne, eventuelt at antennen ikke sitter ordentlig i mottakeren.

Yeyeye

Gammel tråd, men i vinter/vår har leafen vår også mer eller mindre mistet DAB dekningen. Vi har 2016 Tekna med orginal DAB radio. Har til tider ok radio i Trondheim sentralt, men mister dekning fort utenfor. Har på strekningen Trondheim -Hitra aldri tidligere mistet dekningen untatt et kort område ved en kort tunnel uten sender. Nå har vi så dårlig dekning at vi ikke gidder ha den på mere. Har service og PKk den 20.Mai nå, så spendt på om de finner ut noe. Gi gjerne en lyd om noen har hatt lignende feil.

Mvh Arild
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA