Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For oss med levering sent februar/tidlig mars

Startet av Go-carter, onsdag 11. januar 2017, klokken 11:47

« forrige - neste »

Go-carter

Er jo noen av oss her og :)

Prøvd å spore opp bilen på Wilhelmsen sin nettside, men ingen treff. Noen som har fått opplysninger om levering?

Selger hos Drammen var optimistisk på min levering, og mente de hadde "ordnet opp" i tidligere forsinkende ledd på havna.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Tesla91

Jeg har også levring da, det står: Beregnet leveringstid: februar ­- Early March

Ħvǻ ňå?

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont­fabrikken vår til havnen i USA.


Hvor lang tid tar dette sånn ca? Og får vi noen info når den er ombord på en av båtene?

turfsurf

Hm, jeg har sent februar / mars og bilen står i produksjon enda.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

eha

Hvilken havn seiler båten vanligvis fra i USA, og hvilken havn kommer den til i Europa?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris


eha

Sitat fra: eha på onsdag 11. januar 2017, klokken 12:47
Hvilken havn seiler båten vanligvis fra i USA, og hvilken havn kommer den til i Europa?

Bremerhaven?

Fant denne:
http://jalopnik.com/5591932/how-to-hyperstalk-a-new-car-from-factory-to-your-door

Prøvde å søke etter min VIN på Wilhelmsen-sidene, fikk ingen treff.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Nasatech

Sitat fra: eha på onsdag 11. januar 2017, klokken 12:54
Sitat fra: eha på onsdag 11. januar 2017, klokken 12:47
Hvilken havn seiler båten vanligvis fra i USA, og hvilken havn kommer den til i Europa?

Bremerhaven?

Fant denne:
http://jalopnik.com/5591932/how-to-hyperstalk-a-new-car-from-factory-to-your-door

Prøvde å søke etter min VIN på Wilhelmsen-sidene, fikk ingen treff.

Nei. Dette fungerte tidligere, men de har fjerner det. Prøvde å "knekke koden" da jeg ventet på min bil og hentet ned masse PDFer jeg fant i USA med fraktdokumenter med forskjellig freight ID, men fant bare deler som ble sendt frem og tilbake samt import/eksport av bruktbiler. 

Tror det varierer om de bruker båt hele veien eller ikke, men de fleste kommet til Thilburg, Bremerhaven og så Drammen.

KrW

Noen som bestilte i jula som har fått estimert levering enda? Min ble låst 8 januar, men vet egentlig ikke noe om når jeg kan forvente levering.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Hodetelefoner


eha

Skulle gjerne hentet min i Bremerhaven, jeg... 12 timer kjøring i ny TMX er ikke å forakte!  :angel:
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Nasatech

Sitat fra: eha på torsdag 19. januar 2017, klokken 22:14
Skulle gjerne hentet min i Bremerhaven, jeg... 12 timer kjøring i ny TMX er ikke å forakte!  :angel:

Det er jo drømmen :) Samme tenkte jeg da min var på vei. Skulle vært mulig. Tenk hva de hadde spart på det!

RaBalder

Kunne bli en bra event det...

Tesla organiserer reise og et hotell-opphold.
Så organisert og system-satt utlevering av bilen.

Og til slutt en kjøretur hjem sammen med likesinnede.

Kunne vært en bra opplevelse.

Epleskreller

Jeg har bil på den og en kollega også. Han har fått beskjed om uke ni via spesielle kanaler..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bjoris

Er det ett system i disse båtene eller kommer det biler jevnlig? Min er i produ og skal leveres sent Mars/April.

Hadde vært konge å hentet den og kjørt hjem, god ide som de skulle plukket opp hos Tesla. Mercedes har jo den muligheten:)

Tesla91

Ser i Mytesla idag at "bilen er ankommet havn i europa". Men leveringen er forsatt sent februar/tidlig mars.

Kan vel umulig ta ca 1 måned fra en havn i Nederland/Tyskland til drammen vel?  ??? >:( Sist jeg bestilte bil gikk det 3-4 dager fra båten lå i Bremerhaven, til bilen var losset i Drammen......

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA