Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For oss med levering sent februar/tidlig mars

Startet av Go-carter, onsdag 11. januar 2017, klokken 11:47

« forrige - neste »

eha

Sitat fra: Tesla91 på mandag 23. januar 2017, klokken 21:09
Ser i Mytesla idag at "bilen er ankommet havn i europa". Men leveringen er forsatt sent februar/tidlig mars.

Kan vel umulig ta ca 1 måned fra en havn i Nederland/Tyskland til drammen vel?  ??? >:( Sist jeg bestilte bil gikk det 3-4 dager fra båten lå i Bremerhaven, til bilen var losset i Drammen......

Nei, Bremerhaven - Drammen bør gå kjapt. Tar vel ca. 2 dager med båten pluss lasting og lossing?

Din er altså sent februar - tidlig mars? Min er kun februar - tidlig mars, hvilket skulle tilsi litt tidligere enn din. Men min er fortsatt på et skip, antakelig Tamesis eller Tønsberg.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Cirion

Sitat fra: eha på mandag 23. januar 2017, klokken 23:17
Sitat fra: Tesla91 på mandag 23. januar 2017, klokken 21:09
Ser i Mytesla idag at "bilen er ankommet havn i europa". Men leveringen er forsatt sent februar/tidlig mars.

Kan vel umulig ta ca 1 måned fra en havn i Nederland/Tyskland til drammen vel?  ??? >:( Sist jeg bestilte bil gikk det 3-4 dager fra båten lå i Bremerhaven, til bilen var losset i Drammen......

Nei, Bremerhaven - Drammen bør gå kjapt. Tar vel ca. 2 dager med båten pluss lasting og lossing?

Din er altså sent februar - tidlig mars? Min er kun februar - tidlig mars, hvilket skulle tilsi litt tidligere enn din. Men min er fortsatt på et skip, antakelig Tamesis eller Tønsberg.
Tror det står enten sent februar - mars, eller februar - tidlig mars.
Skulle jeg tippe er min teori at sent februar - mars er først...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eha

Sitat fra: Cirion på tirsdag 24. januar 2017, klokken 07:07
Tror det står enten sent februar - mars, eller februar - tidlig mars.
Skulle jeg tippe er min teori at sent februar - mars er først...

Hæ? "februar - tidlig mars" er da ca. 2 uker før "sent februar - mars"?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Larvik

23.01 ferdig produsert og i transitt fra Freemont
30.01 ankommet Tilburg fabrikken for sluttmontering  :o

Noen som har mottatt noen informasjon vedr. utleveringer i slutten av februar/tidlig Mars? ( annet enn informasjonen i My Tesla.. )
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

eha

Sitat fra: Larvik på mandag 30. januar 2017, klokken 08:19
23.01 ferdig produsert og i transitt fra Freemont
30.01 ankommet Tilburg fabrikken for sluttmontering  :o

Noen som har mottatt noen informasjon vedr. utleveringer i slutten av februar/tidlig Mars? ( annet enn informasjonen i My Tesla.. )

Oi, har du plutselig fått Tilburg-statusen nå? Tror det er en feil. Alle fikk den statusen på et tidspunkt. Bilen produseres ferdig i USA og sendes med båt til Europa (som regel Bremerhaven i Tyskland), og derfra videre til Drammen.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris

Det er surr med oppdateringene igjen, min gikk fra "i prod" til "har ankommet havnen i Europa" samme dag! Det står det samme fortsatt, men DS har bekreftet at bilen er i USA!

Lord Guffen

Sitat fra: Larvik på mandag 30. januar 2017, klokken 08:19
23.01 ferdig produsert og i transitt fra Freemont
30.01 ankommet Tilburg fabrikken for sluttmontering  :o

Noen som har mottatt noen informasjon vedr. utleveringer i slutten av februar/tidlig Mars? ( annet enn informasjonen i My Tesla.. )

Har hatt Din "Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet." i snart 3 uker nå. Men forrige fredag ringte det en fyr fra Tesla Delivery Team og ville gå igjennom det jeg hadde registrert på forsikring, eierskap, finansiering osv. Kunne informere meg om at det fortsatt var en ca 5 uker til levering. Altså sent februar - tidlig mars.
Bilen min gikk i prod 21. desember
Tesla S85, rød, 19". - Sollgt 14. januar 2017
Venter S75D, rød, AP2 februar/mars 2017

Medlem av PlugShare: 400V rødt i garasjen - lånes til Teslaeiere ved behov.

eha

Er en del som har den "har ankommet havn i Europa"-meldingen nå, helt feilaktig.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Tesla91

Noen med levering "februar - tidlig mars" som vet hvilke båt bilen er på? Eller har noen alternativer?.. Tålmodigheten begynner å ta slutt nå..  :-1-:

Go-carter

Ser at Tamesis er i Bremerhaven, To'nsberg har ikke tatt turen over dammen enda. I lys av at levering antakeligvis kan skje på tampen av februar (selv om jeg ikke tror det før jeg ser det), bør vel bilene stå på Tamesis? :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hoffa

Sitat fra: Go-carter på søndag 05. februar 2017, klokken 20:22
Ser at Tamesis er i Bremerhaven, To'nsberg har ikke tatt turen over dammen enda. I lys av at levering antakeligvis kan skje på tampen av februar (selv om jeg ikke tror det før jeg ser det), bør vel bilene stå på Tamesis? :)

Min gikk fra "transport til havn", til "på vei over atlanteren" 5 timer før Tamesis forlot havn i USA.
Jeg har levering sent februar - mars, så stoler en på My Tesla så er Tamesis båten med mange Teslaer ombord.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Nasatech

Sitat fra: hoffa på søndag 05. februar 2017, klokken 20:48
Sitat fra: Go-carter på søndag 05. februar 2017, klokken 20:22
Ser at Tamesis er i Bremerhaven, To'nsberg har ikke tatt turen over dammen enda. I lys av at levering antakeligvis kan skje på tampen av februar (selv om jeg ikke tror det før jeg ser det), bør vel bilene stå på Tamesis? :)

Min gikk fra "transport til havn", til "på vei over atlanteren" 5 timer før Tamesis forlot havn i USA.
Jeg har levering sent februar - mars, så stoler en på My Tesla så er Tamesis båten med mange Teslaer ombord.

Mars pleier å være en "Teslamåned"

http://teslastats.no

hugo-norge

Tamesis kom til Bremerhaven i går. Min står fremdeles som på vei til europa.(siden 20/1).

Hvilken båt er det som frakter videre til drammen?

eha

Sitat fra: hugo-norge på mandag 06. februar 2017, klokken 09:26
Tamesis kom til Bremerhaven i går. Min står fremdeles som på vei til europa.(siden 20/1).

Hvilken båt er det som frakter videre til drammen?

Da har du akkurat samme statusforløp som meg. Har du fått bekreftet at din bil var på MS Tamesis? Jeg tipper det er en sjangs for at våre er på MS Tønsberg.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Go-carter

Sitat fra: eha på mandag 06. februar 2017, klokken 09:29
Sitat fra: hugo-norge på mandag 06. februar 2017, klokken 09:26
Tamesis kom til Bremerhaven i går. Min står fremdeles som på vei til europa.(siden 20/1).

Hvilken båt er det som frakter videre til drammen?

Da har du akkurat samme statusforløp som meg. Har du fått bekreftet at din bil var på MS Tamesis? Jeg tipper det er en sjangs for at våre er på MS Tønsberg.

x2.

Jeg har ikke fått bekreftet noen båt, men selger hos Tesla insisterte på februar som levering ved telefon på fredag. To'nsberg er vel på plass i Bremerhaven om en ukes tid, så det kan like så godt hende at de er på den :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA