Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Maksimale mål på 12 V batteriet i Saxo og 106

Startet av Helge, torsdag 11. november 2010, klokken 15:47

« forrige - neste »

elektrolux

Da er vel sirkelen sluttet, og en er tilbake ca. her:

Sitat fra: elektrolux på fredag 12. november 2010, klokken 06:19
Har selv kommet fram til at Sønnak sitt SB 500 er opp mot det kraftigste batteriet som passer inn i PSA.

Se her: http://wiki.elbil.no/wiki/PSA:Deler#12V_service_batteri
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Helge

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 14. desember 2010, klokken 12:29
Da er vel sirkelen sluttet, og en er tilbake ca. her:
Sønnak SB 500

Men bare ca...   ;D    I forhold til 45 Ah som vel har vært vanligst i PSA elbilene snakker vi her om +5, +7 og +9 Ah eller +11 %, +16 % og  +20 %.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

langemand

Nyt 54 Ah batteri monteret i stedet for det gamle 47 Ah  :)
soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

jornheim

Ikke usandtsynligt at Berga Power Block 54Ah (fra scanbrit.dk og produceret af Varta) er samme batteri som Vartas Silver Dynamik C30 (54Ah). Se side 15 og anbefalingslisten (Saxo "electric") her: http://www.varta-automotive.no/fileadmin/templates/downloads/no/Folder/Folder_car.pdf
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

Helge

Sitat fra: jornheim på søndag 19. desember 2010, klokken 19:22
Ikke usandtsynligt at Berga Power Block 54Ah (fra scanbrit.dk og produceret af Varta) er samme batteri som Vartas Silver Dynamik C30 (54Ah).

Det er akkurat det Torshov Bilrekvisita (avdeling Lade i Trondheim) hevder. Men man må betale ganske mye mere kroner for de siste 2 amperetimene  :-\ om tallene jeg fikk fra Torshov stemmer...

Mens  Varta  C6  med 52 Ah og målene 207 175 175 koster litt over 900 NOK
koster Varta C30 med 54 Ah og målene 207 175 190 over 1100 NOK
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

elektrolux

En må heller ikke glemme å undersøke hva batteriene faktisk yter. En akseptert test er 25A ned til 10,5V etter fullading.

Dette skal gjenspeile kjøring med fossilbil etter at generatoren har røket. Det er denne metoden jeg brukte til å teste mine batterier.

Til Elbil, vil 10A last være mer reell, men det kan likevel være greit å forholde seg til en standard.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Helge

Sitat fra: elektrolux på mandag 20. desember 2010, klokken 16:40En må heller ikke glemme å undersøke hva batteriene faktisk yter. En akseptert test er 25A ned til 10,5V etter fullading.
Det er nok viktig Elektrolux... å sjekke batteriet noen ganger i løpet av dets levetid. Så lenge man helst ikke tapper mer enn 50 % (har jeg fått høre av batterieksperter) skal dette ikke være noe problem for normale blybatterier. Når man kjøper et helt nytt batteri av bra kvalitet (f.eks. VARTA SILVER Dynamic) enten det er 52 aller 54 Ah burde det vel strengt tatt ikke være nødvendig med test før batteriet har fått kjørt seg en god stund.
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA