Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor får man tak i billigere premium dekk

Startet av Ampéreson, mandag 09. januar 2017, klokken 11:38

« forrige - neste »

Ampéreson

Som alle med bakhjulsdrift i en tesla vet, den spiser bakdekk til frokost, lunsj og middag. Ofte også til kvelds om en har tung høyrefot i hvert lyskryss. Jeg har en P85+ og lider av tung høyrefot-syndrom, begynner å bli dyrt med tanke på dekk. Noen som har tips til anskaffelse av Michelin Pilot Super Sport dekk (21 265/35)?

Har sjekket dekkonline.com og byttdekk.com, 3600 og 3700 pr. dekk. Evt. anbefalinger på andre dekk tas gledelig imot.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Jejl

Jeg har bestilt Landsail 19" til våren. Skal være slitesterke og greie dekk. 5200,- ferdig lagt på hos Dekk1.

Forøvrig så er det noen som mener jeg har en tung høyrefot, men de forrige dekkene varte 64 000km så jeg tror de tar feil.

Muffinman

PSS får du aldri billig dessverre, de varierer nok mellom dyrt og rådyrt. Jeg ville forresten ikke hatt noen skrupler med å sette 245/35-21 på bakfelgene. Da får du disse fra Dekkonline:

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=85988941.129.15353&sowigan=So&Breite=245&Quer=35&Felge=21&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Lexani&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Lexani&m_s=3&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=C-A-71-2&details=Ordern&typ=R-283026

Vet ikke om de finnes i 265, men har 285/30-21 bak selv. De er overraskende stillegående og lettrullende i tillegg til god komfort og grep på vått, men passer ikke godt til ekstremt sportslig kjøring. Koster jo veldig lite, så her er det billig å prøve et "ukjent" merke. Hvem vet, kanskje du blir overrasket ;)

kvkleppe

Har selv P85+ med 21" Michelin dekk. Hvor mange km får du på dine før de må byttes?

JorgenM

Jeg har P85 og bytter i alle fall ut mine Michelin 21" før sommeren, bilen er nå gått ca 68.000 km (uvisst hvor mye fordelt på sommer/vinter).

Jeg har også brukt Dekkonline tidligere.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

DaTwister

Dekksjekk.no De holder til i Askim, men synes å være uslåelig på pris nesten hele året.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA