Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Volkswagen I.D. Buzz Cargo

Startet av Amatøren, fredag 21. september 2018, klokken 13:05

« forrige - neste »

Amatøren

Fra Teknisk Ukeblad:

Volkswagens el-varebil skal kunne kjøre mer enn 50 mil og lades lynraskt

Volkswagen ID Buzz Cargo lansert som konseptbil. Kan komme i 2021.


Volkswagen ID Buzz Cargo. (Illustrasjon: Volkswagen)


Dette (og mere til) fremmet jeg som forslag for "vår" selger hos Møller Bil (han syntes det var interessante punkter i eposten så han sende den videre til importøren....) for den fremtidige I.D. serien:
SitatFor batteriet har ikke bare stor kapasitet. Det kan også forsyne håndverkere med strøm via integrerte strømuttak for 230 volt som kan levere 3,7 kilowatt (16 A).

Når fikk Volkswagen den ideen eller gikk min epost helt dit...?


Utdrag fra epost fra 10. juni 2018 til "vår" selger hos Møller Bil:
SitatØnsker til "I.D. - Brainstorming mailbox":

I tillegg til det som er nå. - Jeg sammenligner med e-Golf.


Visninger/funksjoner i Car-Net app:

  • Både ute og kupe temperatur.

  • Ladestrøm/effekt (holder med tall - Dette er ikke hva man har stilt inn på, men hva den faktisk lader med enten via "ladekladd", type 2 kabel eller CCS).

  • Mulighet for flere enn tre avgangstider (teller ikke med gjentakende her - Er klar over den funksjonen).

Visninger /funksjoner på NAVI:

  • Grafisk visning av ladestrøm/effekt og batteritemperatur (sammen så man ser sammenheng over tid).

  • Mulighet for flere enn tre avgangstider (teller ikke med gjentakende her - Er klar over den funksjonen).

Visninger /funksjoner på WEB:

  • Både ute og kupe temperatur. 

  • Grafisk visning av ladestrøm/effekt og batteritemperatur (sammen så man ser sammenheng over tid).

  • Mulighet for flere enn tre avgangstider (teller ikke med gjentakende her - Er klar over den funksjonen).

Generelt:

  • Batterivarme og kjølekrets.

  • Vedlikeholdslading av 12 V batteri fra høyvolts batteriet når bilen ikke er tilkoblet lader (nedre grense for dette på 15 %?) - Variabel nedre grense som kan settes mellom 100-15 %. 100% er da ingen vedlikeholdslading fra høyvolts batteriet.

  • "Høyeffekts" 230 V uttak med ren sinuskurve 10/16 A (2300/3680 VA -- VA=W hvis strøm og spenning er i fase). Både "utvendig" (ved ladeporten) og innvendig kontakt.

  • AID rett foran føreren slik som på e-Golf (ikke slik midtmontert "nettbrett" med all info der). Ser det som viktig å ha informasjon som rekkevidde, fart, status på ACC, og varsel indikasjoner rett foran fører uten å måtte snu på hodet/flytte blikket ned til høyre fra trafikkbilder for dette.

  • 4WD/4-Motion også på minste I.D. som tilvalg (er det slik at den blir hetende Volkswagen Neo?). 4-Motion er det eneste vi savner i daglig (vinter)bruk på e-up! og e-Golf.


Selger sa de var åpne for innspill og jeg tok han på ordet!

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

emmern



Se! Jeg har også funnet opp konseptbil som overgår VW sin! Enkelt eller hur?  ;D Kan kommei 2021!
Seeing is believing.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

bno

VW skjemmes ikke heller. Sånn har de selskapet holdt på i 10 år minst å spunnet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA