Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

X på vei, hva har dere kjøpt til den?

Startet av Tesla91, søndag 08. januar 2017, klokken 20:02

« forrige - neste »

Tesla91

Hei!

Har nå overtatt en X75 ordre med levering neste måned. Dere som allerede har mottatt bil, har dere noe tips til hva man bør kjøpe inn til den? Kabler, kamera og annet morro?  :)

På forhånd, takk!

strips

Har hatt min X75D nå i snart 3 uker og type 2 kabel kan vær lurt om du trenger å lade forskjellige steder utenom superchargere. Vi kjører såpass mye at vi sliter med å lade nok hver natt på vanlig schuko kontakt 10-13A. Skal snart få montert en ladeboks eller i det minste en industrikontakt med 3-fas 400V. Vi kommer også til å kjøre steder uten supercharger og innser nå at vi må handle inn Chademo kabel.


hnrk

Jeg kjøpte ladekabel og ladestasjon til garasjen (schuko blir for tregt, samt at jeg er nervøs for 13A lading over lang tid og varmgang). Videre fant jeg noen gummimatter på gulvet siden den kun kommer med tekstilmatter.
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Tesla91

Takk for svar dere!

Da blir det kjøpt inn type-2 kabel og chademo adapter. Er det billigst i butikken til Tesla? Gummimatter må man også ha når man bor i Norge!

Strips: Jeg droppet 90D og gikk heller for 75D men jeg har aldri kjørt 75D utgaven. Hvordan er den mtp akserelasjon, forbikjøringer, etc.. Går det greit unna eller? ( Er veldig skeptisk her..)

cstromme

Vi tok akkurat imot en X75D på fredag, etter å ha hatt en S85 siden mai 2014.

For en småbarnsfamilie med barnevogn er gummimatter bak nødvendig.

Vi har en vegglader hjemme. Utrolig mye mindre stress å bare dra ut ledningen og koble til bilen enn å måtte ta inn/ut UMC og koble til denne.

Type 2-kabel er absolutt greit å ha, men kjører man mye steder uten supercharger så er en chademo-adapter også verdt pengene. Og ja, denne får du kjøpt med Tesla (ingen andre som selger den). De har også en billig type 2-kabel.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Leafy

* CHAdeMO adapter og Type2 kabel (spiral)
* Tesla Wall Charger
* Gummimatter
* Thinkware dashcam
* Carinaskuffen
* Koffert til tilhengerfeste.
* Et par Kirkebø overganger
* Skistativ til hengerfeste
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Tesla91

Takk for svar dere :)

Hvor har folk kjøpt gummimatter til bagasjerom?

Bjoris

Tesla Owner Club Norway har vel antydet at de skal komme med ett medlemstilbud på denne CHAdeMO adapteren?

Frodebo

X kommer nå med etui for tilhengerkroken, så du trenger ikke egen koffert for denne. Mattene fra Gytis Autek er bra og rimelige - mht. 5-seteren skal jeg dit på torsdag 26.1. for laserscanning av gummimatter for seterad 2 + bagasjerom, og de har da antydet 3 - 4 uker til de kan være leveringsdyktige for 5-seteren. Regner med at de oppdaterer hjemmesiden sin umiddelbart når de er klare.

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Bjoris

Noe nytt om CHAdeMO adapteret fra TOCN? Hadde ikke gjort noen fått dette litt rimeligere... tenker selv bare dette adapteret samt rødt og matter. Usikker på skistativ, drøyer det litt for å se hvordan det blir i praksis med ski inni bilen

cstromme

Sitat fra: Frodebo på søndag 22. januar 2017, klokken 09:41
X kommer nå med etui for tilhengerkroken, så du trenger ikke egen koffert for denne.

Vår 2-uker gamle X kom ikke med etui til tilhengerfestet.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

CarlGT

X P90D Ludi
6 seters
Få 8000 i rabatt på din neste Tesla
http://ts.la/carl7103

CarlGT

Sitat fra: Tesla91 på søndag 08. januar 2017, klokken 22:43
Strips: Jeg droppet 90D og gikk heller for 75D men jeg har aldri kjørt 75D utgaven. Hvordan er den mtp akserelasjon, forbikjøringer, etc.. Går det greit unna eller? ( Er veldig skeptisk her..)

Jeg hadde en X75 i blå med hvitt interiør ett par dager, og den var kjempefin! Ikke fullt så rask som en X90D, men rasker enn mye annet der ut uansett. Du kommer til å like den!

mvh
cg
X P90D Ludi
6 seters
Få 8000 i rabatt på din neste Tesla
http://ts.la/carl7103

Elektrjon

Hentet min ut på fredag 20.jan. Ble ikke levert med koffert til hengerfeste.
Nissan Leaf 2014 solgt
Nissan Leaf 2018
Tesla Model X60 AP2.0
Tesla Model 3 solgt
Tesla Model 3 solgt
Tesla Model 3 Base Performance med krok😀
Tesla Model Y, venter på levering, skal selges
Tesla Cybertruck reservert
Porsche Tycan 4S, selges

Elektrjon

Hentet min ut på fredag 20.jan. Ble ikke levert med koffert til hengerfeste.
Nissan Leaf 2014 solgt
Nissan Leaf 2018
Tesla Model X60 AP2.0
Tesla Model 3 solgt
Tesla Model 3 solgt
Tesla Model 3 Base Performance med krok😀
Tesla Model Y, venter på levering, skal selges
Tesla Cybertruck reservert
Porsche Tycan 4S, selges

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA