Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Navigasjon på E-golf

Startet av ASVN, lørdag 07. januar 2017, klokken 21:21

« forrige - neste »

RKW

Er det slik at man må ha en 2016mod av 2016 årgang for å ha carnet online tjenester og google maps?
Jeg fikk min 2016mod i okt 2015 og jeg finner ikke carnet i instillingene og ikke trafikkflyt eller google maps i nav instillinene. Det rare er at det står om disse funsjonene i manualen ???
Jeg kan koble bilen opp i mot min telefons hotspot, men hva er poenget med den funksjonen når det ikke finnes noen online tjenester i systemet.
Kan man oppdatere og få det, eller skru det på vha. Vagcom ellerno?

Oddaa

Sitat fra: ReneM på mandag 23. januar 2017, klokken 20:48
http://www.dx.com/p/carmifi-car-cigarette-power-wi-fi-3g-router-w-dual-usb-white-black-352834#.WIZdcYG5SEc

Impulshandlet den i går kveld. Tiden viser om det fungerer. Jeg likte at den kan plugges direkte i 12V uttak. Jeg kommer til å installere den i bagasjerommet med en datasim, slik håper jeg å unngå bruk av delt nett på mobilen (som forøvrig fungerer helt fint).

Takk, jeg er spent på i hvilken grad oppkoblingen vil gå automatisk om en sånn dings brukes.

Nett kan ikke deles via USB-kabelen fra telefonen? (Jeg fiklet med dette i går kveld etter å ha hentet bilen, og ble egentlig bare mer forvirret...)
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

torkil

Sitat fra: Oddaa på torsdag 26. januar 2017, klokken 08:19
Sitat fra: ReneM på mandag 23. januar 2017, klokken 20:48
http://www.dx.com/p/carmifi-car-cigarette-power-wi-fi-3g-router-w-dual-usb-white-black-352834#.WIZdcYG5SEc

Impulshandlet den i går kveld. Tiden viser om det fungerer. Jeg likte at den kan plugges direkte i 12V uttak. Jeg kommer til å installere den i bagasjerommet med en datasim, slik håper jeg å unngå bruk av delt nett på mobilen (som forøvrig fungerer helt fint).

Takk, jeg er spent på i hvilken grad oppkoblingen vil gå automatisk om en sånn dings brukes.

Nett kan ikke deles via USB-kabelen fra telefonen? (Jeg fiklet med dette i går kveld etter å ha hentet bilen, og ble egentlig bare mer forvirret...)

Funka dette bra? Vurderer å kjøpe den du linket til fra dx, eller ev denne https://www.finn.no/100530515

kj3til

Jeg er også spent på å høre om dette. Forresten noen som har vurdert/koblet opp ICE.net router med 12v i bagasjerommet?

Antar man ikke vil få konflikt med mobil tilkoblet på ordinær måte som telefon?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mobileum

#19
Slike, eller lignende, fungerer utmerket. Finnes overalt på nettet. Viktig er at den ikke må ha batteri. Da vil den ikke starte automatisk når batteriet er tomt. Oppstart av disse donglene tar bare noen sekunder. Mrk.: Velg 4G datasim.
https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobiltbredband/programvare/huaweiE1752.jsp

Men selv har jeg kjøpt en brukt, billig Android telefon (500.-) med tvilling-SIM som ligger fast i bagasjerommet. Da har jeg både internett-oppkobling og telefon alltid tilgjengelig hvis jeg glemmer min daglige telefon. Og ja, Android virker samtidig både på telefon og nett. Bruker Tasker til å sette telefonen i Airplane-mode når tenningen skrus av. Da varer batteriet i dagevis uten lading.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kajh

Sitat fra: Mobileum på søndag 23. juli 2017, klokken 11:59
Slike, eller lignende, fungerer utmerket. Finnes overalt på nettet. Viktig er at den ikke må ha batteri. Da vil den ikke starte automatisk når batteriet er tomt. Oppstart av disse donglene tar bare noen sekunder. Mrk.: Velg 4G datasim.
https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobiltbredband/programvare/huaweiE1752.jsp

Takk for tipsene, og spesielt det med at man bør ha en dings uten batteri.  Jeg har lånt en Huawei bredbåndsruter som det er batteri i, og den slår seg jo som du sier ikke automatisk på når jeg starter bilen og jeg har ikke tenkt på at en måte å løse dette på er å ha en dings uten batteri.

Er du sikker på at en Huawei E1752 vil funke i bilen? Jeg snakket med Telenor kundeservice om dette nå, og de sier denne trenger programvare i det den kobles til, og bare vil fungere på Mac eller PC? Jeg synes det høres rart ut. Noen som vet om dette faktisk stemmer?

Mobileum

Huawei 8372 og 8231 skal virke. Har brukt 8231 selv, og den virker fint. Husk at du må konfigurere den til å ikke spørre etter PIN, og sett til Auto On/Off.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

kajh

Sitat fra: Mobileum på søndag 23. juli 2017, klokken 19:06
Huawei 8372 og 8231 skal virke. Har brukt 8231 selv, og den virker fint. Husk at du må konfigurere den til å ikke spørre etter PIN, og sett til Auto On/Off.
Flott, tusen takk! Da skal jeg se om jeg kan få tak i en av disse.

Hvis noen her har en av disse som de ikke bruker og vurderer å selge den, er det bare å ta kontakt!

:)

kajh

Sitat fra: kajh på søndag 23. juli 2017, klokken 21:02
Sitat fra: Mobileum på søndag 23. juli 2017, klokken 19:06
Huawei 8372 og 8231 skal virke. Har brukt 8231 selv, og den virker fint. Husk at du må konfigurere den til å ikke spørre etter PIN, og sett til Auto On/Off.
Flott, tusen takk! Da skal jeg se om jeg kan få tak i en av disse.

Jeg snakket nå med support hos Huawei og de anbefalte meg å se etter en Carfi eller Wingle. Slik fant jeg "Huawei Carfi E8377 4G-ruter for bilen", se
https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/nettverk/mobilt-bredband/routere/huawei-carfi-e8377-4g-ruter-for-bilen-p61603.

:)

dabis

#24
Alle 2016 e-golfer med MIB 2 har denne funksjonen i seg da jeg har fått åpnet det ved bruk av VCDS kabel. Men Carnet og VW har ikke gyldige lisenser til MIB 2 er levert før uke 22 en gang. Så alt fungerer mangler bare en såkalt Guide And Inform lisens som er levert på biler etter uke 22.2015.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

torkil

Bestilte denne til ca 250,-, regner med den gjør nytta:
http://s.aliexpress.com/3aEjEJJj

skshenke

I have a problem to use Google earth
I have connected WLAN to iphone and I can see the trafic. But still no option for google earth.

zementh

Sitat fra: skshenke på torsdag 21. september 2017, klokken 13:20
I have a problem to use Google earth
I have connected WLAN to iphone and I can see the trafic. But still no option for google earth.

The Google earth option is removed from the 2018 facelift.

SteinarSun

Jeg har denne stående i sigarett-tenner uttaket foran , og den funker utmerket.
Mobilen kobler seg opp til trådløsnettet på denne, så jeg slipper å knote med internettdeling på mobilen.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

ReneM

Med IOS 11 er det nå mulig å aktivere delt nett fra kontroll senter. Funksjonen kan aktiveres uten å låse opp telefonen.

Siden dette bokstavelig talt tar 3 sekunder avventer jeg litt med innkjøp av en ruter.


2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA