Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader i Tønsberg

Startet av Tønsberg, tirsdag 03. januar 2017, klokken 11:21

« forrige - neste »

Tønsberg

Hei,
Noen i dette forumet som har oversikt om det er planer for en hurtigladestasjon i Tønsberg (sentralt)?
Synes det er begredelig med hurtigladingsmuligheter i Vestfold og spesielt i Tønsberg. Her trengs det litt fortgang  ::)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

sven erik

jeg synes det har blitt  ra jeg med noen i holmestrand  kopstad   på  flykafen i tømsberg  og på vei tjømme  og en har fått  på foksrød  + gamle meieriet  i sandefjord  og i larvik  rett vet farris  spa   så vestfold  langs  e  18 har blitt bra en trenker ikke hurtigladere i  sentrum  men derimot  type 2 ladere 22 kw trenger man i byen

turfsurf

Det er bra langs E18, not so much i Tønsberg og innover i fylket. Hurtigladere kan være kjekt inne i byer og, ikke lenge siden jeg måtte benytte den nye i Horten på vei til jobb selv om jeg bor kun 10km unna. Måtte kjøre en tur på morgenen, og da var det kjekt å kunne hurtiglade noen minutter før jeg parkerte på jobb, i stedet for å måtte parkere med nesten tomt batteri og ikke komme hjem.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tønsberg

Ingen problemer langs E18. Jeg bor i Tønsberg og ved flere anledninger har jeg ønsket meg en hurtilader sentralt i byen. Ikke alltid jeg har tid til å få ladet opp med saktelading hjemme før jeg skal ut på en lengre tur.
Jeg mener det er behov for hurtigladere i byene i tillegg til hovedfartsårene. Det er ofte greit å lade opp i en by, før man reiser. Da slipper en kanskje å stoppe og la hele familien vente til bilen har nok juice.
I tillegg mener jeg det er gunstig for en by som ønsker å være med i fremtiden å tilby hurtiglading. Både for egne innbygger og for tilreisende.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

sven erik

Sitat fra: Tønsberg på onsdag 04. januar 2017, klokken 10:57
Ingen problemer langs E18. Jeg bor i Tønsberg og ved flere anledninger har jeg ønsket meg en hurtilader sentralt i byen. Ikke alltid jeg har tid til å få ladet opp med saktelading hjemme før jeg skal ut på en lengre tur.
Jeg mener det er behov for hurtigladere i byene i tillegg til hovedfartsårene. Det er ofte greit å lade opp i en by, før man reiser. Da slipper en kanskje å stoppe og la hele familien vente til bilen har nok juice.
I tillegg mener jeg det er gunstig for en by som ønsker å være med i fremtiden å tilby hurtiglading. Både for egne innbygger og for tilreisende.


skjelden det er nokk plass + at det  er mindre marked  vi må være fornøyd at vi har fått det vi har for bare noen år siden hvar det 0 som jeg sier  det er bare og svippe til en før en går  tomm i dag  men får vi så en kan lade halfult om vi er i byen et par timer  eller noe  så er det bedre og billigere hurtiglaing for  at en ikke gidder noe annet blir dyrt   har en chademo  er det en på nissan i tønsberg  og ja det kommer nokk fler  men e trenger mer opp mot hoff  eller re +++  i stede for mitt i byen

turfsurf

At det har blitt bedre er ikke det samme som at det er bra. Helt enig med Tønsberg her, det er mange tilfeller man kan ønske seg en hurtiglader i byene og. Helt genialt med hurtiglader ved Rema i Horten.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA