Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Åpne fellesgarasje med telefon fra Tesla

Startet av ieaarva, mandag 02. januar 2017, klokken 11:58

« forrige - neste »

ieaarva

Hei! Jeg har akkurat fått tilgang til et nytt garasjeanlegg hvor man åpner garasjeporten ved å ringe et nummer. Er det noen mulighet for at dette kan skje automatisk når jeg er i nærheten av garasjeporten, eller er eneste løsning å ringe manuelt hver gang?

Mvh
IVer

TMS 60D 2017
TMS 60D 2017

Hodetelefoner


ieaarva

Jo, jeg har tenkt på om det kunne være en muligehet. Men siden det er et fellesanlegg har jeg ingen tilgang til portåpneren. Jeg har bare fått et telefonnummer jeg skal ringe.

MVh
IVer

TMS 60D 2017
TMS 60D 2017

Go-carter

Godt mulig at du kan gjøre det enklere enn dette, men det burde være null problem å programmere et arduino-kort med et GSM-shield og koble den sammen med en homelink-mottaker. Da vil den, når du aktiverer homelink i bilen, ringe/smse valgfritt nummer.

https://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoGSMShield
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

ieaarva

Det der ser ganske interessant ut - om enn noe komplisert. Takk for tips!

IVer
TMS 60D 2017

MrBacardi

Alternativ løsning kan være å legge inn en eller annen geofencing-app på telefonen din som trigger at telefonen ringer det definerte nummeret når man entrer det definerte området.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

kodalse

Istedet for relativt vanskelige konfigureringer med Arduino ville jeg prøvd meg på en app som "onebuttonSMS"
Prekonfigurert sms melding til et gitt nummer med snarvei på hovedskjermen.
Har du speiling av telefon på bilen kan man vel også få dette integrert i bilens systemer.

f.eks:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.utopia.oneclicksms&hl=en
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

boppus

Sitat fra: ieaarva på mandag 02. januar 2017, klokken 11:58
Hei! Jeg har akkurat fått tilgang til et nytt garasjeanlegg hvor man åpner garasjeporten ved å ringe et nummer. Er det noen mulighet for at dette kan skje automatisk når jeg er i nærheten av garasjeporten, eller er eneste løsning å ringe manuelt hver gang?

Mvh
IVer

TMS 60D 2017

Installer Tasker eller IFTTT på mobilen, og lag et skript som ringer nummeret hver gang du er på en bestemt GPS-lokasjon. Vet ikke om slikt er "tillatt" på frukttelefoner, men på enhver Android går det i hvertfall fint.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

frosken

Er du sikker på at du kun kan åpne porten ved å ringe et telefonnummer? Det er så godt som alltid en RF-mottaker også, selv om det ikke har blitt delt ut sendere til beboerne. Hør med styret om det finnes en sender som du kan låne noen minutter for å programmere bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA