Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det plass til en Thule skiboks inni en model s ?

Startet av Heinz, søndag 01. januar 2017, klokken 17:08

« forrige - neste »

Heinz

Noen som vet om det er plass til en Thule Skiguard skiboks inni tesla model s, den skal kun fraktes. Boksen er 225x85x30

Tuxedo

225 lengde er null problem når du legger ned baksetene.

Heinz

Takker for svar, har ikke bilen tilgjengelig her jeg er nå, så får ikke målt, men takk igjen.

RE

Blir nok litt trangt. Så vidt jeg har målt er det ca 2 meter fra førersete bak til kanten på bakluka (avhengig av dine preferanser), men hvis du kan legge ned bakseter, flytte passasjersetet helt fram (evt. legge det så langt bak det går) og legge skiboksa litt på skrå så går det sannsynligvis.

Jeg prøvde å få et 236cm høyt flat-pakket ikea-skap inni bilen men gav opp. Er nå en fornøyd eier av et whispbar takstativ :)
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

Heinz

Skal ikke ha denne boksen selv, og den skal ikke stå på en tesla, skal bare være behjelpelig med transport, om det går, siden jeg skal til den plassen boksen står.Er det eventuellt mulig å kjøre med bakluken åpen?

cra

Har frakta ei dør som med innpakning nok var på ~225cm. Det gikk, men det var *ikke* spesielt behagelig å sitte klistra oppetter rattet. Pga høyden på boksen kan det hende du må tippe seteryggen enda mer framover enn jeg måtte. Mitt beste tips er å prøve om det går. Skal du ikke ha passasjer med i bilen er det en teoretisk mulighet for at du kan få plass ver å ha det setet helt fram dersom bvoksen kan ligge på høykant?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

o.b.lix

Sitat fra: Heinz på mandag 02. januar 2017, klokken 10:23
Er det eventuellt mulig å kjøre med bakluken åpen?

Det går fint, gjort det selv flere ganger.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA