Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2017 - det er nå det gjelder!

Startet av i05L0, lørdag 31. desember 2016, klokken 22:13

« forrige - neste »

bno

#30
Ok, men da vsr det ikke så mye å berette om enda utover at mange i bilindustrien må se seg om etter annet å gjøre. Det er vel noe vi på forumet har vist en stund. Hva er det da som gjelder 2017? som er så spesielt? At vi nå får AmperaE og TM3 kanskje eller at Ford har meldt seg på hylekoret av produsenter som sier noe om hva de tenker å gjøre om noen år og det i skjønn forening med Toyota som har meldt seg inn i samme klubb etter bråvåkningen fra Tornerosesøvnen eller at Farraday har fått frem en elbil de færreste har råd til eller at msn venter en facelift på Leaf. Eller er det Hyundai sin Ioniq som er kommet på markedet og har en forventning om at vi - vel i hvertfall noen av oss begynner forfra som vi gjorde i 2010 som early adopters med sin beskjedne rekkevidde. Eller er det alle kommunene sitt parkeringsvalg for elbilet som er det store for 2017. Hvem vet ...i hvertfall ikke gudene

i05L0

Ett alternativ er jo at for eksempel BMW finner ut at fremtiden for dem ikke ligger i tradisjonell bilindustri men i Internet of Things. Med andre ord: bilen er i ferd med å utvikle seg til en app med gode kjøreegenskaper og ellers funksjonalitet vi ellers kjenner fra biler i premiumsegmentet. Tesla er jo for så vidt et godt eksempel på dette. 

Den dagen de vedtar dette som ny strategi (det kan allerede ha funnet sted) så vil det gå fort. Derfor håper jeg fortsatt på en 2018 BMW i5.
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

Ketill Jacobsen

Hvor mange seter er det i en app og hva med bagasjeplassen?

Øystein16

Sitat fra: Ketill Jacobsen på fredag 06. januar 2017, klokken 23:51
Hvor mange seter er det i en app og hva med bagasjeplassen?

I framtida treng du ikkje seter eller bagasjeplass. Du skal liggja i senga og styra livet via virtuelle briller. Mat vert droppa gjenom ei luke i taket. :-)

Ingeniøren

Sitat fra: Øystein16 på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:03
Sitat fra: Ketill Jacobsen på fredag 06. januar 2017, klokken 23:51
Hvor mange seter er det i en app og hva med bagasjeplassen?

I framtida treng du ikkje seter eller bagasjeplass. Du skal liggja i senga og styra livet via virtuelle briller. Mat vert droppa gjenom ei luke i taket. :-)

Og møkka går gjennom ei luke i gulvet - begynner å ligne på kyr på bås dette  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Øystein16

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 07. januar 2017, klokken 09:26
Og møkka går gjennom ei luke i gulvet - begynner å ligne på kyr på bås dette  ;D

...og fallenergien vert først redusert og utnytta til å driva ein turbin for strømproduksjon og nitrogenet i gjødsla går til ny matproduksjon :-)

bno

Hadde tenkt å poste noe i denne tråden, men at den er "vandalisert." Håper at moderator våkner snart. Veldig premature innlegg her. Får finne en annen tråd å poste i.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA