Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dansk Leaf som selger sa var norsk

Startet av Leafme, torsdag 29. desember 2016, klokken 23:47

« forrige - neste »

Leafme

Jeg kjøpte nylig en leaf Acenta hos Nissan forhandler. Brukt. Spurte om den var norsk og hadde nordiske spesifikasjoner og fikk ja. Prøvekjørte, ble forelsket og kjøpte bilen. Får reg.nr etc og finner ut på egenhånd at den er Europa importert fra Danmark. Ikke opplyst om i annonsen heller. Hva skal jeg tenke da a? Føler meg sånn halv-lurt egentlig, da de påstod den var norsk inntil jeg ga beskjed om noe annet. Jeg har ikke veldig peiling på bil, derfor jeg valgte å handle hos forhandler, nettopp for å ikke gå på en smell. Forhandler hadde kjøpt den med norsk garanti, altså nybilgaranti på 5 år, som de skulle sende meg dokumentasjon for på mandag som kommer. Jeg har også bedt de bekrefte at den har batterivarmepakke etc. Den har varme i seter vet jeg, men ikke sjekket varme i ratt. Hva hadde dere tenkt? Annulere kjøpet eller kan en dansk leaf være vel så bra?
Betalte drøye 170k for en 2014 mod som har gått 30.000 km. Trodde forøvrig Europa modellene gjerne var litt billigere enn de norske? Setter pris på alle svar :-)

Rep

Hei!
Kjøpte Leaf Acenta hos Nissan forhandler i Ski, importert frå Danmark gjennom Nissan Norge. Denne har norske spesifikasjoner med varme i ratt og spyledyser på lykter. Og norske garantier. Har din spyler på lykter foran så har den nordisk utstyr.
Tesla S85 2013
kjøpt desember 2016
Nissan Leaf 2014 Acenta
kjøpt brukt juni 2015 km 17000 solgt 2019 86oookm
Bmwi3 120kw kjøpt ny april 2019
Bestilt BMW M50 i4 24/6

Leafme

Sitat fra: Rep på fredag 30. desember 2016, klokken 09:37
Hei!
Kjøpte Leaf Acenta hos Nissan forhandler i Ski, importert frå Danmark gjennom Nissan Norge. Denne har norske spesifikasjoner med varme i ratt og spyledyser på lykter. Og norske garantier. Har din spyler på lykter foran så har den nordisk utstyr.
Hvordan ser de ut?:P

leafnor

#3
Nedsenket i støtfanger, og dykker opp når det spyles:

Mest nyttig om en vil forbruke mye spylervæske. Rengjør lyktene også, men bruker mye spylervæske.
https://www.youtube.com/watch?v=zY1vqjW5yXA
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Leafme

Sitat fra: leafnor på fredag 30. desember 2016, klokken 11:24
Nedsenket i støtfanger, og dykker opp når det spyles:

Mest nyttig om en vil forbruke mye spylervæske. Rengjør lyktene også, men bruker mye spylervæske.
https://www.youtube.com/watch?v=zY1vqjW5yXA
tusen takk for at du tok deg tid til å svare!:-) var sånne der på min også!:-)

nr1rayner

Heve kjøpet pga det? Nei, kjære vene,det kommer du til å slite med også.
Har du lyktespylere er nok bilen kliss lik som de norske.
Noe av det verste med US modeller er vel garanti, og her får du visst full garanti så ser ingen ting å bekymre seg for.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

JBS

Omkring 200-250 stk Nissan Leaf er eksporteret til Norge fra Danmark.
Bilerne har være brugt af AVIS, SIXT og fra leasing selskaber.
Bilerne har langt højere gensalgs værdi i Norge end i Danmark/EU.
Desværre er der stort set fuld stop for salg af elbiler her i danmark...
Vores regering bliver kaldt " Den sorte regering" som kun kan tænke i olie penge og afgifter, vi forventer ingen hjælp til en grøn fremtid.
Det betyder pt. at kun godt 200 elbil er solgt til private, i 2017 forventes under 100stk solgt, resten er leasing til stat og kommuner, under 1000stk.
Hvis i skulle få lyst til at importerer en elbil fra Danmark, så prøv at kigge på Bilbasen.dk som er den bedste søgeside her i DK.
Stort tillykke med de 100000 elbil i Norge.!
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Nasatech

Helt sykt det den danske regjeringen driver med. Har snakket med andre danske om tallene dere også. Det er jo katastrofalt :(

Her i Norge blir det registrert over 100 biler om dagen nå de siste dagene før nyttår :)

http://www.itanywhere.no/Stats.php

Gurba

Jeg ville ha hevet kjøpet. Ikke pga bilen, men pga at forhandler løy om opprinnelsen til bilen. Hva annet bløffer han om?

nr1rayner

Sitat fra: Gurba på lørdag 31. desember 2016, klokken 09:06
Jeg ville ha hevet kjøpet.
Og, hvordan ville du gått fram da?
Det er nok ikke så enkelt som å bare slumpe innom forhandler med nøkkel i hånda og si "jeg vil heve kjøpet".
Såvidt jeg vet er den identisk med en bil solgt ny i Norge, og skal derfor ikke gi bilen noen vesentlig mangel i forhold til hva som er lovet.
Har det vært snakk om en USA-modell, og selger har påstått at det er Norsk, eller Europeisk stiller saken seg annerledes.
Da vil bilen mangle "vesentlige" ting i forhold til hva en Europeisk utgave har.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

Hva er de reelle forskjellene? Hvis du får Fabrikkgaranti og bilen har rustbehandling som de norske er det vel ikke noe i veien hvis du opprinnelig syns det var et godt kjøp.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Gurba

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 31. desember 2016, klokken 11:04
Sitat fra: Gurba på lørdag 31. desember 2016, klokken 09:06
Jeg ville ha hevet kjøpet.
Og, hvordan ville du gått fram da?
Det er nok ikke så enkelt som å bare slumpe innom forhandler med nøkkel i hånda og si "jeg vil heve kjøpet".
Såvidt jeg vet er den identisk med en bil solgt ny i Norge, og skal derfor ikke gi bilen noen vesentlig mangel i forhold til hva som er lovet.
Har det vært snakk om en USA-modell, og selger har påstått at det er Norsk, eller Europeisk stiller saken seg annerledes.
Da vil bilen mangle "vesentlige" ting i forhold til hva en Europeisk utgave har.

Bilen ble solgt på falskt grunnlag. Det bør være nok.

Sele


nr1rayner

#13
Hvilket falskt grunnlag?
Nei, her blåser du ei fjær opp til minst 10 høns.
Falskt grunnlag er å bevisst oppgi feil informasjon, eller å bevisst dekke over det, eller gjøre en grov feil.
Skrudd tilbake kmstand uten å opplyse om det, selge gen1 som en gen 2, USA som Europa-modell, reparere en kollisjonsskade uten å opplyse om det, det er falskt grunnlag.
Igjen, en dansk bil skal, hva jeg vet, være kliss lik en norsk bil. Alt tilbehør (radio, navi, carwings) fungerer, og kjøper lider ikke.
Ikke har de nevneverdig varmere vær der enn her heller, slik at batteriet skulle ha tatt skade, slik tilfellet er med biler fra f.eks. Texas.
Selger burde nok ha sjekket bedre, men dette er da vitterlig ingen grov feil.

Hvis en bil er bruktimportert skal vel dette komme opp hvis man legger inn reg.nr hos vegvesen.
Selger OG kjøper kan dermed finne dette ut rimelig enkelt.
Der står det vel også kmstand ved import.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Gurba

For meg koker dette ned til om man kan stole på hva forhandleren sier. Hvis han løy om opprinnelseslandet så kan han lyve om andre ting også. Det spiller ingen rolle om bilen er identisk en norsksolgt bil. Det handler om tillit til selger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA